اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عوامل برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی بازداشت می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از بازداشت و برخورد قاطع با عوامل برگزاری مراسمات خانوادگی، و مداح یا نوازنده آن مراسم به جرم تهدید سلامت عمومی خبر داد.

عوامل برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی بازداشت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد جعفر مردانی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت در 4 شهرستان شهرکرد، فارسان، کیار و بروجن که وضعیت آن‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است باید محدودیت‌های سختگیرانه‌ای اعمال شود که تعطیلی همه گروه‌های شغلی به جز گروه یک و منع ورود و خروج از شهر و فعالیت یک سوم کارمندان از جمله این محدودیت‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به تمامی فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ شده است که به صورت روزانه جلسات مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا را برگزار کنند و به پیگیری و اجرائی کردن راهکارهای مبارزه با این ویروس منحوس بپردازند.

70 درصد از میزان ابتلا در استان به دلیل برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی است

وی با بیان اینکه 70 درصد از میزان ابتلا در استان به دلیل برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی است گفت: از این تاریخ هرگونه مراسمی برگزار شود پلیس 110 باید سریعا به همراه عوامل بهداشت به محل برگزاری مراسم مراجعه و با هماهنگی دادستان‌های هر شهرستان عامل برگزاری و مداح یا نوازنده آن مجلس را به جرم تهدید سلامت عمومی بازداشت و تحویل مراجع قضائی دهند.

این مسؤول با تقدیر از همکاری بازاریان و اصناف اظهار داشت: ما توانسته‌ایم برخی از بازارها را تعطیل کنیم اما منشا اصلی گسترش ویروس بازارها نیستند بلکه این تجمعات خانوادگی است که لازم  می‌دانم از تمامی اصناف که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان در جهت حفظ سلامت مردم همکاری می‌کنند تشکر کنم و از رئیس اتاق اصناف استان خواهشمندم پیشنهادات خود را در زمینه حمایت از اصناف تا جلسه آینده مکتوب نماید تا به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: از همه فعالان اجتماعی و رسانه‌ها و دستگاه‌ها خواهشمندیم با تمام توان از برگزاری مراسمات خانوادگی جلوگیری کنند که منع تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح نیز به همین دلیل برنامه ریزی شده است و قطعا رانندگان متخلف از این مصوبه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز مبلغ یک میلیون تومان و در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی 500 هزار تومان جریمه خواهند شد.

مردانی اضافه کرد: تمامی مدارس، آموزشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و کلیه مراکز آموزشی فعالیت خود را باید به صورت مجازی دنبال کنند و کلیه فعالیت‌های حضوری در کل شهرستان‌ها مگر روستاهائی که قابلیت استفاده از فضای مجازی را ندارند به شرط عدم لزوم به تردد معلمان به مدت 2 هفته تعطیل خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: باید بر روی ناوگان حمل و نقل برون شهری نیز نظارت جدی از سوی راهداری صورت پذیرد زیرا گزارشات فراوانی به دست ستاد رسیده مبنی بر عدم رعایت حمل 50 درصد ظرفیت مسافر که اگر این موضوع پیگیری نشود مدیر این دستگاه به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول