اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نشست مجازی کتابخوان با معرفی ۴ اثر/ از «چهار بانوی تاریخ‌ساز» تا «سه دقیقه تا قیامت»

معرفی کتاب‌های «اسرار حسن عاقبت»، «چهار بانوی تاریخ‌ساز»، «حماسه حسینی» و «سه دقیقه تا قیامت» در روزهای کرونایی به مخاطبان و خوانندگان علاقه‌مند به مطالعه در نشست کتابخوان مجازی کتابخانه‌های عمومی تویسرکان انجام شد.

نشست مجازی کتابخوان با معرفی ۴ اثر/ از «چهار بانوی تاریخ‌ساز» تا «سه دقیقه تا قیامت»

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز نشست کتابخوان مجازی با حضور و مشارکت فعالان حوزه کتاب در کتابخانه میررضی با معرفی چهار کتاب اثرگذار برای علاقه‌مندان به مطالعه به ویژه در ایام شیوع کرونا برگزار شد، این نشست زنده از صفحه اینستاگرام@LIBTUY برای مشتاقان کتاب و کتابخوانی به اجرا درآمد.

اسرار «حسن عاقبت»

کتاب اول با عنوان «اسرار حسن عاقبت» به قلم میرزا حسن ابوترابی توسط خانم افسانه ترکاشوند در نشست آنلاین در فضای مجازی معرفی شد، این کتاب در دو جلد در خصوص حسن عاقبت و سوء عاقبت افراد از زمان خلقت حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ع) تدوین شده است.

طبق معرفی خانم ترکاشوند در این کتاب علت‌ها و چرایی عاقبت به شر شدن برخی از افراد چون ابلیس با وجود سابقه درخشان در طول تاریخ و عکس این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است؛ در روایت از امیرالمومنین(ع) آمده: «پایان هر کاری بسیار مهم است، خوشبختی انسان این است که سرانجام کارش به سعادت پایان یابد و بدبختی انسان هم این است که سرانجامش شقاوت باشد.»  

کتاب «اسرار حسن عاقبت»، کتابی شیرین، داستانی و بسیار روان نوشته شده است، دعوت خانم ترکاشوند از مخاطبان نشست کتابخوان مجازی کتابخانه‌های عمومی تویسرکان برای مطالعه این کتاب دعوت کرد و خاطرنشان کرد که داستان کتاب «اسرار حسن عاقبت» مخاطبان زیادی را در گروه‌های سنی مختلف را جذب خود کند.
 
کتاب «چهار بانوی تاریخ‌ساز»

کتاب «چهار بانوی تاریخ‌ساز» به قلم زهرا زواریان گذری به زندگی فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی(ع)، نرجس خاتون مادر حضرت مهدی(عج)، هاجر همسر حضرت ابراهیم(ع) و مادر حضرت اسماعیل(ع) که به روایتی هفتاد هزار پیامبر از نسل ایشان به وجود آمدند و بانو رابعه عُدویه است.

بانو عُدویه از زنان فیلسوف اهل بصره عراق است. طبق اذهان عده‌ای مزار این بانوی فیلسوف در بلستین است در حالی که در بصره دفن شده؛ از زنانی بوده که خودش لحظات مرگ خودش را می‌دانسته است.
 
کتاب «حماسه حسینی» استاد مطهری

کتاب «حماسه حسینی» می‌تواند جوابگوی سوالات ما باشد، کتاب در رابطه نقش حادثه کربلا که چطور  تاریخ متحول می‌کند، با خواننده صحبت می‌کند، اینکه جریان اسلام در آن موقعیت تاریخی در حال از بین رفتن بوده و تنها راه برای احیای آن را نهضت عاشورا و جهاد است. قیام عاشورا سرمشق و الگو معرفی کند در جایی هم از جهاد هم سخن به میان می‌آورد؛ «برای کسانی که در جهاد شرکت می‌کنند باغی در بهشت است و...» استاد مطهری از مقام شهید هم در کتاب برای خواننده سخن می‌گوید.

 «حماسه حسینی» به تحریف های که در نهضت امام حسین(ع) آمده، اشاره می‌کند چیزهای که حتی منبری‌های هم اقدام به گفتن آن می‌کنند که البته سندیت ندارد.

امام حسین(ع) را امام مظلوم می‌شناسیم؛ اما وقتی کتاب «حماسه حسینی» را  مطالعه می‌کنیم عظمت و بزرگی امام(ع) و قیامشان برای ما کاملا معرفی می‌شود، کار ایشان کار بزرگی بوده به دلیل اینکه انتخاب آگاهانه برای احیای اسلام و تداوم راه پیغمبر(ص) را داشتند، شاید هیچ کاری جز این قیام نمی‌توانست اسلام را آن گونه که باید معرفی کند.

  کتاب «سه دقیقه در قیامت»

نرجس احمدوند کتاب «سه دقیقه در قیامت» از انتشارات شهید هادی را معرفی کرد، طبق گفته این عضو کتابخانه تویسرکان برخی افراد برای چند دقیقه با چند ثانیه از دنیا می‌روند که جداشدن روح از کالبد و سیر و سیر و سلوک در عالم معنا رخ می‌دهد؛ تجربه‌ای نزدیک به مرگ در مقدمه به اشتراک گذاشته می شود در قالب اتفاقاتی مثل عبور از تونل، دیدن افراد نورانی و انتقال ...

کتاب؛ داستان شخصی که در یک عملیات چشمانش مشکل پیدا کرده و برای عمل به اتاق جراحی می‌برند را روایت می‌کند.

این فرد برای سه دقیقه در اتاق عمل کاملا از دنیا می‌رود و اتفاقاتی را در این سه دقیقه تجربه می‌کند که برای افراد عادی قابل درک نیست. این فرد بیابانی را می‌بیند که شخصی پشت میز نشسته و اعمال را حسابرسی می‌کند او نامه اعمال به صورت یک کتاب قطور می‌بیند که حتی نیت افراد هم در آن ثبت شده است و... .

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول