اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دادگاهی در ترکیه علیه «عبدالفتاح السیسی» اقامه دعوی کرد

یک شهروند مصری در دادگاهی در مصر علیه عبدالفتاح السیسی و ۲۹ مسئول دیگر مصری به اتهام نقض گسترده حقوق بشر شکایت کرد.

دادگاهی در ترکیه علیه «عبدالفتاح السیسی» اقامه دعوی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک جوان مصری به نام «عمر جمال ابراهیم» امروز (چهارشنبه) در دادگاهی در ترکیه علیه «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و ۲۹ مسئول دیگر این کشور به اتهام «ارتکاب جنایات ضد بشری» شکایت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه صادره از سوی این جوان مصری و وکیل او که در یک کنفرانس خبری در دادگاهی در منطقه «چاغلایان» در استانبول قرائت شد، آمده است که این شکایت به علت شکنجه و جنایات ضد بشری السیسی و ۲۹ تن از مقامات مصری تنظیم شده است. آن‌ها اشاره‌ای به نام این مقامات نکردند.

جلال ابراهیم در این کنفرانس خبری گفت که به علت تظاهرات مسالمت‌آمیز در دانشگاه الازهر و عضویت در گروه اخوان‌المسلمین بازداشت شده و در چهار بازداشتگاه و هفت زندان و دو مقر اطلاعاتی به مدت سه سال شکنجه شده است.

او همچنین گفت که دو برادر او نیز شکنجه شده و یکی از آن‌ها شش سال است که در زندان به سر می‌برد و دومی نیز ۳۰ روز است که ناپدید شده و جان او در خطر است.

وکیل این شهروند مصری نیز از مقامات قضایی ترکیه خواست تا به سرعت علیه السیسی و مسئولان مصری از طریق اینترپول قرار بازداشت صادر کنند و در ادامه مدعی شد که موضوع موکلش حقوق بشری و جنایی است نه سیاسی و تأکید کرد که برای اثبات دادخواست خود ادله و اسناد کافی در اختیار دادگاه استانبول قرار داده است.

دولت مصر، مقامات و رسانه‌های این کشور هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول