اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

احداث 357 کلاس درس طی سال 99 در کردستان

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: در 6 ماهه اول سال‌جاری 64 پروژه نوساز با احداث 357 کلاس درس در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

احداث 357 کلاس درس طی سال 99 در کردستان

ماجد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص پروژه‌های نوساز این سازمان، اظهار کرد: در نیمه اول سال 99 تعداد 64 پروژه با 357 کلاس درس با 47 هزار و 478 مترمربع احداث شده است و تا دهه فجر نیز 14 پروژه با 117 کلاس درس به این تعداد مدارس اضافه شده و تحویل آموزش و پرورش می شود.

وی افزود: در سال 98 نیز تعداد 389 مدرسه شامل یک‌هزار و 189کلاس درس استاندارسازی شد که این عملیات شامل جمع‌آوری بخاری‌های نفتی غیراستاندارد و جایگزین با سیستم حرارتی ایمن به همراه گازرسانی بوده است و همچنین تعمیرات سیستم گرمایشی مدارس فرسوده نیز در برنامه کاری این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان با بیان اینکه کلیه مدارس دارای بخاری نفتی به استثنای مدارس استیجاری، غیرفعال و تخریبی به سیستم گرمایشی ایمن مجهز شده اند، ادامه داد: در سال 99 نیز مدارس باقیمانده با سیستم بخاری گازی مجهز می‌شوند و همچنین مدارسی که در سال جدید فعال شده‌اند به سیستم گرمایشی استاندار مجهز می‌شوند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت مردمی در ساخت مدارس اشاره کرد و یادآور شد: یکی از بخش‌های قابل توجه در احداث مدارس در کردستان همواره خیرین مدرسه‌ساز بوده که در سنوات گذشته همیشه همیار و کمک بخش دولتی در احداث مدارس بوده‌اند و در زدودن چهره محرومیت از فضاهای آموزشی استان نقش حائز اهمیتی را ایفا کرده‌اند.

وی بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز کردستان همچون سنوات گذشته در سال 98 نیز توانستند 106 کلاس درس خیری را در قالب 31 مدرسه در نقاط محروم استان تحویل دانش‌آموزان دهند.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: در حال حاضر نیز 75 پروژه با مشارکت خیرین با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد تومان در سطح استان در حال انجام است که با اتمام آنها 310 کلاس درس در اختیار دانش‌آموزان کردستانی قرار می‌گیرد.

احمدی اظهار کرد: امیدواریم در سال 99 با بهره‌گیری از طرح اجرایی – تحولی «آجر به آجر» با جلب مشارکت خرد آحاد مردم در مدرسه‌سازی و جلب حمایت کلیه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و بهره‌گرفتن از مشارکت شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی در بحث مسئولیت اجتماعی در استان نیز شاهد ادامه روند همکاری خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی باشیم.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول