اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاثیر مستقیم کنارگذر شرق در توسعه گردشگری

استاندار اصفهان گفت: امید است با تلاش و اقدامات کلان ملی، کریدور شمال به جنوب کشور نیز به اتمام برسد، همچنین این پروژه در توسعه گردشگری استان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

تاثیر مستقیم کنارگذر شرق در توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی در حاشیه افتتاح آزادراه شرق اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از مسائل اصلی استان اصفهان است، یکی از اقداماتی که برای حل این مسأله انجام شد، انجام این پروژه بود که حجم ترافیک را از این قسمت کم می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: به دلیل اینکه تریلرها و ماشین‌هایی که به سمت جنوب کشور می‌روند از منابع مهم آلودگی شهر اصفهان بودند، این پروژه باعث کاهش آلودگی اصفهان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا از سال ۱۳۸۲ این پروژه آغاز شده که تا سال ۱۳۸۵ تنها ده درصد پروژه انجام شد و در این دو دولت از سال ۹۵ با اقدام سازمان بازنشستگی کشور رونق بهتری گرفت.

رضایی عنوان کرد: این طرح مسائل و مشکلات فراوانی در این دو سال داشت که به اختلافات زیادی منجر شد اما با تشکیل جلسات بسیار متعدد و زحمات همکاران این مسائل مرتفع شد و پروژه پیشرفت کاری خوبی را به خود گرفت‌ تا امروز شاهد افتتاح آن باشیم.

استاندار اصفهان گفت: در این پروژه هدف کاهش تلفات جاده‌ای و ایمنی سفر را هم داشته‌ایم که طی پیش‌بینی انجام شده توسط کارشناسان این تلفات تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت و از همه مهمتر سلامت مردم، مسأله اصلی برای ماست که بارها هم گفته‌ایم سلامت مردم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم به همین دلیل مسأله کاهش تصادفات یکی دیگر از معیارهای ماست.

رضایی ابراز داشت: امید است با تلاش و اقدامات کلان ملی، کریدور شمال به جنوب کشور نیز به اتمام برسد، همچنین این پروژه در توسعه گردشگری استان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از ۱۵ سال​

اکبر افتخاری نیز با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی یکی از وظایف اصلی صندوق‌های بازنشستگی است، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری وظیفه خود می‌داند که در توسعه این پروژه‌ها کمک کند تا کمکی به بازنشستگان کشور باشد، یکی از اقداماتی که منافع آن مستقیم در جیب افرادی می‌نشیند که اولا ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی هستند و کمک به بهبود زندگی آن‌ها می‌کند و از دو منظر نقشی که در توسعه کشور دارد و نقشی که در حوزه معنوی دارد نگاه می‌کنیم.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: در برنامه صندوق بازنشستگی کشوری، طرح‌های دیگری نیز در دستور کار داریم و در پروژه‌ای که تا بهمن ماه ۶۰ درصد پیشرفت داشت، در این مدت کوتاه با وجود شرایط سخت اقتصادی ۴۰ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی کرد.

وی عنوان کرد: امسال آرزوی ۱۵ ساله بازنشستگان یعنی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد که این رشد ۸۰ درصدی حقوق بازنشستگان بار مالی سنگینی حدود ۴۳ درصد افزایش بار را بر صندوق وارد کرد اما در این شرایط توانستیم این بزرگراه را پیش ببریم و امیدواریم که پروژه‌های دیگر را نیز مانند آزادراه شرق به اتمام برسانیم.

افتخاری با اشاره به اینکه عوامل اجرایی پروژه امیدی به اتمام پروژه نداشتند، خاطرنشان کرد: این پروژه امروز افتتاح شد و ادامه پروژه‌ها را نیز پیگیر هستیم تا عواید آن به بازنشسته‌های کشور بازگردد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول