اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعالیت ۲۰ قرارگاه حافظان سلامت در شهرستان دهاقان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان با اشاره به تشکیل قرارگاه حافظان سلامت شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: ۲۰ قرارگاه در سطح محلات شهرستان دهاقان با هدف قطع زنجیره بیماری،کاهش فوتی و بستری‌ها در حال فعالیت هستند.

فعالیت ۲۰ قرارگاه حافظان سلامت در شهرستان دهاقان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، اکبر یعقوبی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: سالروز تشکیل بسیج یادآور مجاهدانی است که در دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی زیباترین تابلو‌های ایثار و فداکاری   همراه با نجابت و فروتنی را ترسیم کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان با بیان این‌که بسیج تکیه‌گاه نظام و انقلاب است، افزود: خیلی‌ها می‌خواستند بعد از تمام شدن جنگ، چنین وانمود کنند که بسیج تمام شد، اما بسیج تمام شدنی نیست و بسیج باید روز به روز توسعه پیدا کند و قوی شود.

وی خواسته‌های بسیجیان را در حد اعتلای کشور دانست و بیان کرد: خواسته‌ تمامی بسیجیان، نجات همه آحاد بشر و رفع فساد و فقر و بی‌عدالتی و سلطه دشمن است.

یعقوبی پیروی از مکتب عاشورا را یکی از افتخارات مهم بسیج و بسیجیان دانست و گفت: برجسته‌ترین و نمایان‌ترین خصوصیت عاشورا، فداکاری و شهادت است، بسیج انقلاب اسلامی ثابت کرده است که در راه حسین بن علی (ع) و عاشورا قدم بر می‌دارد، بسیج مثل انقلاب با دشمنان سازش‌ناپذیر است و تسلیم نخواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان با اشاره به اقدامات بسیج در سال جاری گفت: تدوین برنامه‌های اجرایی بسیج در محلات بر اساس آسیب‌ها و مشکلات موجود در هر محله انجام شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: بسیجیان شهرستان دهاقان از ابتدای طرح‌ مقابله با کرونا در قالب ۴۰ گروه جهادی به ضدعفونی معابر، توزیع مواد ضدعفونی کننده و تولید ماسک  پرداخته است.

 یعقوبی با اشاره به آسیب دیدن بسیاری از صاحبان مشاغل در دوران کرونا بیان کرد: با مشارکت خیران ۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و ۳۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۰ هزار قرص نان در میان نیازمندان توزیع شد؛ ۶۰۰ بسته لوازم‌‌التحریر نیز در اختیار دانش‌آموزان بی بضاعت شهرستان قرار گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا برگزاری آیین‌های مذهبی مانند قبل امکان‌پذیر نبود، بسیجیان با راه‌اندازی کاروان‌های شادی در اعیاد نیمه شعبان و غدیر و راه‌اندازی حسینیه سیار در ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند نقطه در شهر و روستا‌های بخش مرکزی مناسبت‌های مذکور را گرامی داشتند.

وی بیان کرد: بسیجیان دهاقانی اعم از خواهر و برادر در دوران کرونا، ۹۰ هزار ماسک و ۲۰ هزار گان بیمارستانی تولید و به مراکز بیمارستانی ارسال کردند، همچنین یکی از گروه‌های جهادی شهرستان موفق شد، دستگاه مه‌پاش نیمه اتوماتیک و دستگاه ساخت دست‌کش پلاستیکی ابداع کند.

یعقوبی با اشاره به لزوم انجام عملیات ضدعفونی و گندزدایی در ادارات شهرستان دهاقان افزود: بیش از هزار لیتر مایع ضدعفونی در بین‌ ادارات و ارگان‌های شهرستان توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان با اشاره به تشکیل قرارگاه حافظان سلامت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در دهاقان افزود: ۲۰ قرارگاه در سطح محلات شهرستان دهاقان با هدف قطع زنجیره بیماری، کاهش فوتی و بستری‌ها در راستای حفظ سلامتی مردم و  کمک‌ به کادر درمانی در حال فعالیت هستند.

وی از اجرای ۲۶ عنوان برنامه در هفته بسیج در دهاقان خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر منزل برای محرومان، توزیع ۱۱ جهیزیه در میان زوج‌های نیازمند، اصلاح ۷ پروژه اصلاح شبکه آب‌رسانی، برگزاری ایستگاه‌های سلامت در شهرستان دهاقان، توزیع بسته‌های معیشتی، آگاه‌سازی در زمینه‌های مختلف در فضای مجازی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول