اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیشرو بودن در تمام دوران از خصایص مهم بسیجیان است/تعطیلی نماز جمعه رشت در دو هفته آتی

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه پیشرو بودن در تمام دوران از خصایص مهم بسیجیان است، گفت: در طول تاریخ انقلاب بسیجیان در هر صحنه‌ای که حضور داشتند پیروز میدان بودیم و هرگاه از بسیجیان غافل شدیم برای ما عایداتی نداشت.

پیشرو بودن در تمام دوران از خصایص مهم بسیجیان است/تعطیلی نماز جمعه رشت در دو هفته آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کلان‌شهر رشت در مصلای این شهر با تبریک فرارسیدن ایام بزرگداشت هفته بسیج، اظهار کرد: رحمت و درود خداوند بر بسیجیانی که در تمامی ایام ازجمله روزهای شیوع ویروس کرونا خالصانه در حال خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره بر خلوص بسیجیان غبطه می‌خوردند، افزود: پیشرو بودن در تمام دوران از خصایص مهم بسیجیان است و این مسئله را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بسیجیان همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب بسیجیان در هر صحنه‌های حضور داشتند پیروز میدان بودیم و هرگاه از بسیجیان غافل شدیم برای ما عایداتی نداشت زیرا بسیجیان حافظ انقلاب بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه کلان‌شهر رشت در این دو هفته به دلیل وضع محدودیت‌ها برگزار نمی‌شود، افزود: مساجد در این دو هفته باید باز باشند و به مردم کمک کنند و امام جماعت نیز حضور داشته باشد اما مراسم‌ها و نماز جماعت به دلیل رعایت موارد بهداشتی برگزار نشود.

فلاحتی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باعث می‌شود انسان در مبارزه با خواسته‌های درونی خود مغلوب نشود مسئله توکل بر خداوند است افزود: انسان غالباً در برابر خواسته‌های خود مغلوب می‌شود زیرا شهوت و هوای نفسانی سم‌های کشنده هستند که انسان را گمراه می‌کنند.

وی با بیان اینکه غالب انسان‌ها مغلوب هوای نفسانی خود می‌شوند، تصریح کرد: انسان باید دائماً از خدای خودش کمک بخواهد و مبارزه بی‌امانی که انسان با خواسته‌های خود دارد همواره باید ادامه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کسانی که پروردگارشان را از یاد می‌برند غافل هستند، بیان کرد: خداوند حافظ انسان‌ها در برابر تمامی مشکلات و نگه دارنده آسمان‌ها و زمین است.

فلاحتی با بیان اینکه خداوند حافظ انسان‌ها در برابر تمام بیماری‌ها است، گفت: انسان بااین‌همه ادعا در برابر یک ویروس کوچک که هفتاد هزار بار از تار مو کوچک‌تر است توانایی مقاومت ندارد و این نشان‌دهنده قدرت خداوند است.

وی با اشاره به اینکه حضرت یوسف از یاد خدا غافل نشد و در برابر تمام دسیسه‌های شیطانی افراد زمان خود ایستاد، خاطرنشان کرد: حضرت یوسف با خدای خود صادق بود و هر کس با خدای خود صادق باشد خداوند نیز او را کمک خواهد کرد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه خداوند نیرنگ زنان دربار مصر را به خودشان بازگرداند، افزود: این نشانه صادق بودن خداوند است که حامی بندگان خود است و این بیماری نیز یک امتحان بزرگی بوده که در این زمان به وجود آمده است تا به قدرت خداوند بار دیگر پی ببریم.

فلاحتی با اشاره در پیش بودن ولادت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: چند کار امام حسن عسکری (ع) در تاریخ ماندگار شده است زیرا امام حسن عسکری (ع) علی‌رغم اینکه در بند دشمنان بود برای مردم روشن گری می‌کرد به شبهات آن‌ها پاسخ می‌داد.

وی با بیان اینکه کشور ما انقلاب خود را مدیون برکات حضرت فاطمه معصومه (س) است، گفت: پیروزی انقلاب و موفقیت‌های دوران دفاع مقدس و شکست دشمنان در برابر امت ایران اسلامی همه از برکات و کرامات حضرت معصومه (س) است.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول