اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

«بچه‌های حاج‌قاسم» محافظ سلامت کاشمری‌ها شدند/ قرارگاهی جهادی، برای مبارزه متفاوت با کرونا

جوانان کاشمری با ایده‌ای تازه بسته‌های مواد غذایی را بین مردم و به خصوص نیازمندان توزیع می‌کنند که با تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه متفاوتی با کرونا را آغاز کرده‌اند.

«بچه‌های حاج‌قاسم» محافظ سلامت کاشمری‌ها شدند/ قرارگاهی جهادی، برای مبارزه متفاوت با کرونا

خبرگزاری فارس، کاشمر - با گذشت سیصد و اندی روز از شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، همچنان نام او منشاء حرکت‌های جهادی بسیاری می‌شود. این بار در مبارزه با کرونا جوانان کاشمری کمر همت بسته و به نام سردار دل‌ها ایده تازه‌ای را رقم زدند.

کمک مؤمنانه با آمارهای جدید کرونا و بعد از اعلام رزمایش مواسات و همدلی توسط رهبر معظم انقلاب، جان تازه گرفت. به دنبال گروهی بودم که ایده‌ای نو داشته باشند؛ قرارگاه حاج قاسم سلیمانی به مرکزیت امامزاده سید حمزه کاشمر یکی از همان‌جاهایی است که دغدغه شان سلامتی تمام هم شهری‌هاست، از فقیر گرفته تا غنی. 

این جوانان، کاشمر را به ۵۱ بخش تقسیم کرده اند و طبق برنامه ریزی، هر کدام از این بخش ها مسؤول توانمندی دارد و جلسات و کارها آغاز شده است.

نتیجه تمام این جلسات و هم اندیشی ها، قرارگاه مردمی- جهادی به نام حاج قاسم سلیمانی است که عملیات ۱۴ روزه آن شکل گرفت که این عملیات‌ها تا شکست قطعی کرونا تداوم خواهد داشت.

ایده قرارگاه: پیشگیری به‌جای درمان

سخنگوی قرار گاه مردمی- جهادی حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اینطور می‌گوید: ما برای دستیابی به چهار هدف برنامه‌ریزیِ عملیاتی کرده‌ایم؛ معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است و در وهله اول به دنبال تقویت سیستم ایمنی عامه مردم شهرمان هستیم آن هم با نهادینه کردن تغذیه سالم، همان‌هایی که مرسوم سفره مادربزرگ‌هایمان بود، از جمله آش بلغور شیر و اشکنه بنه و دیگر غذاها از آموزش گرفته تا توزیع بسته های غذایی سالم، در برنامه عملیاتی ۱۴ روزه قرارگاه سلامت ما گنجانده شده است.

حجت الاسلام محمد فرازی ادامه می‌دهد: بخش دیگر عملیاتی در گروه ما، استرس‌زدایی و زنده‌نگه داشتن امید در شهر است. کاری متفاوت از رسانه‌های رسمی، اطلاع رسانی آمار مرگ و میر و تعداد کرونایی ها جز ایجاد نگرانی و اضطراب و در نهایت ضعف سیستم ایمنی مردم، حاصلی ندارد.

وی معتقد است در سال‌های گذشته برای تمام ما سرماخوردگی، آنفولانزا، تب ولرز و مشکلات گوارشی رخ می داد؛ اما امسال چاشنی کرونا، مردم را مضطرب کرده است و در مواردی سبب فوت بیمار هم می‌شود.

سخنگوی قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی در معرفی هدف سوم قرارگاه به صحبت رهبر انقلاب اشاره کرده و می‌گوید: تمام این کارهایی که ما به عنوان گروه جهادی، کادر بهداشت و غیره انجام می دهیم، اسباب است و آن چیزی که به این اسباب روح می بخشد، "دعا" است.

وی از جمله برنامه های در حال اجرا، در راستایِ هدف معنویت و دعا که با همکاری امور مساجد شهرستان در حال انجام است را این‌طور توضیح می‌دهد: پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه قبل از هر اذان و پخش دعای فرج بعد از هر اذان در تمام مساجد سطح شهر، چاپ و پخش متن دعای هفتم صحیفه سجادیه با همکاری خادمان امامزاده سید حمزه در بین مردم و ختم دسته جمعی این دعاهای گرانقدر به نیت شفای بیماران انجام می‌شود.

هدیه قرارگاه به کاشمری‌ها بسته تقویت سیستم ایمنی بدن

سخنگوی قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی از سبدهای غذایی خاص و ویژه در راستای تحقق هدف چهارم که حمایت و معیشت است، خبر می‌دهد و می‌افزاید: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سبد غذایی خاص و ویژه اقشار آسیب پذیر شهر کاشمر، آماده کرده ایم که شامل عسل، سیاهدانه، تقویت کننده گیاهی و سنتی سیستم ایمنی بدن، نمک طبیعی، بنه، نخود، بلغورشیر، اسفند و دمنوش‌هایی از قبیل آویشن، گل محمدی و غیره است.

وی توضیح می‌دهد: استفاده از این بسته سبب تقویت سیستم ایمنی همشهریانی می شود که توان خرید این اقلام را ندارند. در این عملیات پیش‌بینی یک هزار سبد غذایی شده که ارزش هر سبد غذایی تقریبا ۱۳۰ هزار تومان می شود.

به گفته سخنگوی قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی پیاده سازی این چهار هدف، به واسطه پنج کارگروه و ۱۴ محور در شهرستان کاشمر در حال انجام است.

 وی این ایام را به روزهای دفاع مقدس تشبیه کرده و معتقد است اساس کار جهادی، حضور مردم است، خانم و آقا، دانش آموز و کاسب و طلبه، در هر قشری و با هر لباسی پای کار جهادی- بهداشتی قرارگاه هستند و هدف شان کسب رضای خدا و ایمن کردن شهر و عزیزانشان در برابر کرونا است.

انتهای پیام/ 70054/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول