اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اضافه شدن فرصت دوهفته‌ای برای کشت کلزا/ افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا

مجری طرح دانه روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار هکتار قرارداد کشت کلزا در استان مازندران منعقد شد، گفت: آغاز بارندگی‌ها در استان فرصت کشت کلزا را افزایش داده است و کشاورزان تا ۱۵ روز دیگر فرصت دارند در مزارع خود کلزا کشت کنند.

اضافه شدن فرصت دوهفته‌ای برای کشت کلزا/ افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا

علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره مهم‌ترین پروژه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در کشت محصولات اساسی شامل کشت دانه روغنی کلزا و سویا دارد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به افزایش خوبی که قیمت دانه‌های روغنی به‌ویژه سویا پیدا کرده است امیدواریم شاهد روند رو به رشد کشت این محصول باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قیمت‌های خرید تضمینی دانه‌های روغنی را قیمت کف محصول در نظر گرفتیم، ادامه داد: به عنوان نمونه قیمت تضمینی سویا حدود ۳ هزار و ۹۰۰ تومان است اما در بازار خرید و فروش محصولات اساسی بیشتر از ۱۰ هزار تومان است و کشاورزان محصول خود را با این قیمت به فروش رساندند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: کنجاله کلزا بیشتر از ۱۰ هزار تومان است و به طور حتم دانه کلزا هم به همین میزان افزایش قیمت پیدا خواهد کرد و سبب می شود کشاورزان انگیزه خوبی برای کشت کلزا پیدا کنند.

مهاجر بیان کرد: مازندران متعهد شد امسال ۲۰ هزار هکتار از مزارع خود را به کشت کلزا اختصاص دهد و ۱۰ هزار هکتار برای سال آینده سویا کشت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار هکتار قرارداد کشت کلزا در استان مازندران منعقد شد، گفت: آغاز بارندگی‌ها در استان فرصت کشت کلزا را افزایش داده است و کشاورزان تا ۱۵ روز دیگر فرصت دارند در مزارع خود کلزا کشت کنند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از دلایلی که سال‌های گذشته کشت کلزا از سوی کشاورزان کاهش یافته بود به دلیل قیمت پایین محصول بود و خوشبختانه امسال به دلیل افزایش قیمت محصول رغبت کشاورزان برای کشت این محصول افزایش پیدا کرده است.

این مسؤول افزود: با توجه به دو هفته باقیمانده کشاورزان سرعت عمل برای کشت کلزا را افزایش دهند و با توجه به افزایش قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده است انگیزه کشاورزان را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول