اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بلاتکلیفی در بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی/معارضین دست بردار نیستند

بزرگراه 6 کیلومتری شهید بروجردی در جنوب غرب تهران گرفتار 3 معارض است. شهرداری هنوز معارضین را برطرف نکرده و بهره برداری از این پروژه که حدود یک دهه پیش آغاز شده در بلاتکلیفی قرار دارد.

بلاتکلیفی در بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی/معارضین دست بردار نیستند

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، ساخت بزرگراه شهید بروجردی در جنوب‌غرب تهران بیش از یک‌دهه است که آغاز شده است. این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و به دلیل وجود چند معارض همچنان بلاتکلیف است. اعضای شورای شهر بارها در خصوص بزرگراه شهید بروجردی به مدیریت شهری هشدار داده و تذکراتی مطرح کردند.

نباید میلیاردها تومان هزینه انجام شده به دلیل وجود چند معارض بلاتکلیف بماند

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در این‌باره گفت: نباید فرصت از دست برود و میلیاردها تومان هزینه انجام شده به دلیل وجود چند معارض بلاتکلیف بماند و مردم منطقه نتوانند از این پروژه استفاده کنند. 

وی با اشاره به تأخیر تملک چند ملک در بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه 18 شهرداری تهران گفت: قرار بود سازمان املاک و شهرداری منطقه این موضوع را حل کنند، اما هنوز حل نشده است، نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل حل و فصل و شاهد بهره‌برداری از پروژه باشیم. 

منابع مالی زیادی صرف پروژه شهید بروجردی شده است، اما همچنان این پروژه آماده بهره‌برداری نیست و پیشرفت فیزیکی آن بالاست و در صورت رفع معارض، آماده بهره‌برداری است.

در صورت رفع معارض بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال آماده بهره برداری می شود

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این‌باره گفت: اگر مشکلات مربوط به معارضین برطرف شود، این بزرگراه تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود. 

توقف پروژه به دلیل وجود معارض/رفع معارض زمان بر است

وی با بیان اینکه بخشی از این پروژه انجام شده و بخشی از آن هم به دلیل داشتن معارض متوقف شده است، گفت: یکی از اشکالاتی که در گذشته وجود داشته این است که پروژه را شروع می‌کردند و بعد به دنبال رفع معارض می‌رفتند، در صورتی که باید قبل از آغاز پروژه تکلیف معارضین مشخص شود.

وی ادامه داد: پروژه تا جلوی زمین یا منزل افراد می‌شود و مالکان به راحتی توافق نمی‌کنند و قیمت‌های خود را بالاتر از نرخ واقعی می‌برند. قانوناً هم نمی‌توان خانه آنها را خراب کرد و باید مراحل قضایی و حقوقی را طی کرد و هزینه به حساب دادگستری واریز شود که این مراحل زمان‌بر است. 

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: قبل از آغاز پروژه باید اعتبار پروژه مشخص شود. باید اعتبار رفع معارض دیده و قبل از آغاز پروژه همه موانع رفع شود، ولی متأسفانه در اکثر موارد پروژه‌ها شروع و به معارض برخورد و پرژه متوقف شده است، ‌این مسئله شامل حال بزرگراه شهید بروجردی هم می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر، در بزرگراه شهید بروجردی چند معارض وجود دارد که این موضوع را در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی شهردار و همچنین شهردار منطقه بررسی و تأکید کردیم هر چه زودتر تکلیف معارضین مشخص شود. البته اعتباراتی هم برای رفع معارض دیده شده است. تلاش‌ها ادامه دارد و اگر این مشکل حل شود، تا پایان سال پروژه شهید بروجردی را افتتاح خواهیم کرد. 

در  مسیر این بزرگراه در گذشته زباله دفن می‌شده است 

وی در خصوص معارضین پروژه گفت: معارضان ملکی است ولی باید گفت مشکلات دیگری هم بوده که حل شده است. در واقع مطالعات این پروژه درست انجام نشده است و در واقع مشخص نبوده که در مسیر این بزرگراه در گذشته زباله دفن می‌شده است و حجم زیادی زباله در آن دپو شده است. اکنون در فرایند عملیات عمرانی مشخص شده که در بخش‌هایی از این مسیر، در گذشته زباله دفن شده بود.

بزرگراه شهید بروجردی معارض دارد. این بزرگراه در صورت افتتاح، زمینه‌سازی رونق و سازندگی جنوب‌غرب تهران می‌شود.

کاهش بارترافیک با افتتاح بزرگراه شهید بروجردی 

سیدمحمد فیاض شهردار منطقه 18 در این باره گفت: بزرگراه شهید بروجردی به عنوان یک کریدور ارتباطی در جنوب‌غرب پایتخت نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دو بزرگراه آیت‌الله سعیدی و آزادگان ایفا می‌کند. 

وی در خصوص ابعاد مختلفی از کارکردهای این پروژه گفت: این بزرگراه به طول 51 هزار متر و عرض 76 متر دارای 8 تقاطع غیرهمسطح بوده که با تکمیل آن، بخش عمده‌ای از حجم ترافیک شاهراه‌های ارتباطی کاسته و دسترسی شهروندان به دیگر نقاط با صرف حداقل زمان و هزینه امکان‌پذیر می‌شود. 

وعده افتتاح پروژه در سال 98

در دی‌ماه سال 97 معاون فنی عمران وقت شهرداری تهران وعده داد که فاز اول پروژه بزرگراه شهید بروجردی در سال 98 افتتاح می‌شود. ایرج معزی معاون فنی عمران وقت شهرداری تهران در این‌باره گفت: پروژه شهید بروجردی یک محور شریانی است، البته معارضینی دارد که در حال رفع آن هستیم و شهردار منطقه در حال تلاش برای حل موضوع است. 

وی در سال 97 اعلام کرد در معاونت فنی عمرانی تمام تلاشمان را برای تأمین نقدینگی به کار می‌بریم تا این پروژه با سرعت، کیفیت و کمترین مشکل انجام شود.

با وجود وعده مدیران شهری هنوز این پروژه افتتاح نشده است. معارضین این پروژه توسط شهرداری منطقه باید برطرف شود و اجرای پروژه نیز به دلیل فرامنطقه‌ای بودن، با معاونت اجرایی است. البته یکی از پل‌های این پروژه سال گذشته افتتاح شده و قرار است یک پل دیگر آن هم امسال افتتاح شود، اما بخش اصلی بزرگراه به دلیل وجود سه معارض که در نقاط کلیدی قرار دارد هنوز آماده بهره‌برداری نشده است.

هنوز شهرداری با مالکان به توافق نرسیده است/منطقه در حال پیگیری است

صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلات در پروژه، معارضان است که مالکان آن هنوز به توافق نرسیده‌اند، اما شهرداری منطقه در حال پیگیری موضوع است. 

3 معارض جدی پروژه دارد/ نمی توان پروژه را بدون رفع معارض افتتاح کرد

وی ادامه داد: رفع معارض با منطقه است، اما اجرا با ماست. این پروژه سه معارض جدی دارد که در سه قسمت پروژه قرار دارد و تا زمانی که برطرف نشود، امکان بهر‌برداری وجود ندارد. 

معاون فنی عمران شهرداری تهران ادامه داد: شهردار منطقه در حال پیگیری موضوع است و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است. 

صبوری با بیان اینکه این پروژه در سال 88 آغاز شده است، گفت: یازده سال از آغاز پروژه می‌گذرد و پیشرفت‌های فیزیکی در نقاط مختلف پروژه متفاوت است. یک پل از پروژه را پارسال افتتاح کردیم، امسال هم پل آزادگان را افتتاح می‌کنیم، اما خود پروژه را نمی‌توانیم افتتاح کنیم. این پروژه 5.7 کیلومتر است و افتتاح آن منوط به رفع معارض است. 

وی در خصوص تأمین منابع مالی برای پروژه گفت: برای اجرا مشکلی وجود ندارد. 

البته سازمان فنی عمرانی شهرداری هم در خصوص پروژه شهید بروجردی اعلام کرده است که اقداماتی در این پروژه انجام داده و بتن‌ریزی در عرشه پل‌ها انجام شده است.

اتمام پروژه های نیمه تمام در سال پایانی مدیریت شهری

تعدادی از پروژه‌ها در پایتخت همچنان نیمه‌تمام مانده است و رئیس شورای شهر خواستار این است که در سال پایانی مدیریت شهرداری باید پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسند و پروژه‌هایی که در اولویت مردم قرار دارد اجرا شود تا بتوانیم در سال پایانی شورا مشکلات مردم را برطرف کنیم. 

براساس این گزارش، پروژه شهید بروجردی بیش از یک دهه است که آغاز شده است. معارضین این پروژه هنوز رفع نشده و تا زمان رفع آنها امکان بهره‌برداری از این کریدور ارتباطی در جنوب‌غرب تهران وجود ندارد. در صورتی که این پرژه افتتاح شود بار ترافیکی دو بزرگراه سعیدی و آزادگان کم می‌شود، اما هنوز خبری از رفع معارضین این پروژه نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول