اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 5 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

قیمت نفت طی هفته گذشته به علت انتشار اخبار مثبت در مورد واکسن کرونا، حدود 5 درصد افزایش یافت و سومین هفته افزایشی را رقم زد.

افزایش 5 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، به دنبال موفقیت آمیز بودن واکسن آزمایشی کووید 19، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی حدود یک درصد افزایش یافت و سومین هفته افزایشی را رقم زد، در حالی که ازسر گرفتن محدودیت‌های قرنطینگی در چندین کشور به منظور محدود کردن شیوع کرونا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 76 سنت افزایش 44.96 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 52 سنت افزایش 42.42 دلار معامله شدند.

هر دو شاخص نفتی در این هفته حدود 5 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

چشم انداز مثبت واکسن های کووید 19، در این هفته بازارهای نفتی را تقویت کرد.

شرکت فایزر اعلام کرد از ناظران سلامت آمریکا برای استفاده اضطراری از این واکسن درخواست مجوز خواهد کرد که چنین درخواستی نخستین گام بزرگ در محافظت در برابر این بیماری قلمداد می شود.

برجارنه تانهوگن، تحلیلگر ریستارد انرژی گفت: «با وجود این واقعیت که، واکسیناسیون جهانی زمان بر است، و در این دوره زمانی، تقاضا برای نفت کم خواهد بود، اخبار مثبتی روزانه در مورد واکسن منتشر می شود.»

همچنین، از دیگر عوامل تقویت کننده بازار نفت، امید به حفظ توافق کاهش تولید در همین سطح فعلی است. انتظار می‌رود، اوپک پلاس، افزایش تولید برنامه ریزی شده را به تعویق بیندازد.

اعضای اوپک پلاس 30 نوامبر و یک دسامبر با یکدیگر دیدار می کنند و قرار است گزینه تاخیر افزایش تولید به مدت 3 تا 6 ماه را بررسی کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول