اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امضای تفاهم‌نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و بوشهر در اوج کرونا/ رسانه‌ها منتظر نتایج!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در اوج شیوع کرونا به جنوب کشور رفته تا تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل میراث فرهنگی سمنان و بوشهر را امضا و از برخی مناطق این استان دیدن کند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و بوشهر در اوج کرونا/ رسانه‌ها منتظر نتایج!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در ایام اوج همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و محدودیت‌های ستاد کرونا به بوشهر رفته تا از موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر دیدن کند و با بهره‌گیری از تجربیات بوشهری‌ها، برای راه‌اندازی موزه بزرگ سمنان اقدام کند.

او می‌گوید: تفاهم‌نامه‌ای با هدف ایجاد گسترش مناسبات فرهنگی، شناخت ظرفیت‌ها و معرفی قابلیت‌های گردشگری دو استان منعقد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: معرفی جاذبه‌های هر استان در سایت‌های استانی و برگزاری برنامه‌های مناسبتی برای معرفی موسیقی سنتی، آیین‌ها و غذاهای بومی بوشهر و سمنان از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

جمال گفت: برگزاری وبینارهای تخصصی گردشگری، اجرای برنامه‌های هفته گردشگری، نمایشگاه‌های مشترک و فراهم کردن زمینه برگزاری تور برای گروه‌های فعال گردشگری دو استان از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

او مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه را تا پایان سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و افزود: برای اجرای هرچه بهتر این موارد، معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری دو استان، مسؤول اجرای مفاد تفاهم‌نامه خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: آنچه باعث شد که این تفاهم‌نامه شکل گیرد، تفاوت‌های فرهنگی و اقلیمی و شباهت‌های دو استان است.

جمال یادآور شد: سمنان ظرفیت‌های لازم برای ایجاد این همکاری و تعامل را در خود دارد و با اجرای تورهای مختلف برای بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی، زمینه همکاری پررنگ‌تر خواهد شد.

او بیان کرد: هر دو استان در تعداد آثار ثبتی، دفاتر خدمات مسافرتی و هتل آمار نزدیک و مشترکی دارند و این نشان می‌دهد که پیشرفت هر دو استان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی به یک اندازه بوده است، با این تفاهم‌نامه این آمار بیشتر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و مشاهیر سمنان افزود: زیرساخت حمل و نقلی استان بسیار توسعه یافته است، مشکل فرودگاهی این استان به‌زودی حل می‌شود و سمنان نیز یک فرودگاه فعال خواهد داشت تا زمینه جابه‌جایی مسافران بهتر انجام شود.

جمال گفت: بوشهر علاوه بر اقلیم و آب‌وهوای مطلوب، جاذبه‌های فاخری دارد؛ به همین دلیل این استان را به‌عنوان اولین مقصد خود برای همکاری دوجانبه انتخاب کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، نکته قابل تأمل در این میان، انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری گردشگری در روزهای اوج کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری است که عملاً کارایی بخش عمده‌ای از آن را تا بعد از اتمام این محدودیت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

رسانه‌ها از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواسته‌اند تا پس از بازگشت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، گزارش مستند و مشروحی شامل توضیحات و یافته‌های او را از این بازدید که می‌تواند در راه‌اندازی موزه سمنان مؤثر باشد، در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

همچنین شماری از مخاطبان، از مسؤولان ستاد کرونای استان سمنان هم خواسته‌اند تا توضیح دهند حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پس از این سفر، در استان سمنان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، با توجه به اصول الزامی قرنطینه مسافران مجاز است یا خیر؟

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول