اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی/ تدوین پیش‌­نویس آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه برای ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی/ تدوین پیش‌­نویس آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مهم‌ترین تصمیمات و برنامه‌های در دست اقدام وزارت آموزش‌وپرورش را مطابق فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با آموزشی و پرورشی بودن مهدکودک‌ها و اهمیت دوره پیش‌دبستانی تشریح کرد.

حکیم زاده، اولین اقدام انجام ‌شده را درخواست استقلال دفتر آموزش‌ و پرورش پیش از دبستان در معاونت آموزش ابتدایی دانست و گفت: استقلال دفتر آموزش ‌و پرورش پیش‌دبستانی جهت انجام مأموریت‌های موجود در رابطه با دوره پیش‌دبستانی و وظایف جدید در رابطه با مهدکودک‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در این رابطه موفق به اخذ موافقت اولیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور شده‌ایم.

وی افزود: طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی از قبل از تولد تا ورود به دبستان و حضور فعال در جلسات تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طراحی الگو و تأمین استلزامات اجرای فرامین مقام معظم رهبری و ایفای نقش حاکمیتی وزارت آموزش‌ و پرورش در رابطه با تربیت در مهدکودک و دوره پیش‌دبستانی از اقدامات دیگر در خصوص اهمیت موضوع دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشبختانه موفق به تدوین برنامه عمل تحقق منویات مقام معظم رهبری شدیم و این برنامه را جهت نهایی سازی، ابلاغ و اجرا به دفتر وزارتی ارائه داده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین تدوین پیش‌­نویس آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی جهت تصویب در شورای عالی آموزش‌وپرورش، تدوین نظام شایستگی حرفه‌ای مربیان مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی، طراحی برنامه رشد و تعالی کودکان در خانواده آگاه و همگام با اوان کودکی و تدوین پیش‌نویس سند جامع تربیت اوان کودکی با محوریت وزارت آموزش‌ و پرورش نیز از دیگر اقدامات اصلی وزارت آموزش ‌و پرورش در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بوده است.

حکیم‌زاده با اشاره به صدور مجوز دوره پیش‌دبستانی و مهدهای کودک گفت: صدور مجوز مهدهای کودک توسط وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اقدامات اجرایی پس از طی مراحل قانونی و اخذ تصمیمات کلان ملی در این زمینه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول