اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقتی یک بسیجی مخترع می‌شود/ ردپای بسیجیان در نقاط خالی + عکس و فیلم

جای خالی تولید دستکش که از ملزومات مقابله با کرونا ویروس بود را در سطح استان مازندران حس کردیم، در این مسیر به فکر افتادم که چگونه می‌توان دستگاهی با کارایی تولید دستکش ساخت، خودم دست به کار شدم با یک تیم پنج نفره شروع به کار کردیم، پس از گذشت سه هفته توانستیم دستگاه تولید دستکش را اختراع کنیم.

وقتی یک بسیجی  مخترع می‌شود/ ردپای بسیجیان در نقاط خالی + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها ؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: بسیج مدرسه تمرین اخلاص و بندگی است، دفاع از بسیج تبلیغ ایثار و فرهنگ و فداکاری است، همه ما شاید اولین بار کلمه " بسیج" را در مدرسه شنیده و با کنجکاوی فرم عضویت را پر کرده‌ باشیم!

شاید برخی معنی بسیج را آن‌طور که صحیح است نمی‌دانند، برای پاسخ به این سوال که یک بسیجی واقعی چه ویژگی باید داشته باشد، بهتر است به معنای این کلام امام راحل " بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است" پی ببریم.

جالب است که امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند این انقلاب اسلامی که امام خمینی (ه) به یادگار گذاشته است دشمنان هنوز هم بسیج را هدف قرار داده و سعی بر مخدوش کردن چهره بسیجی‌ها هستند! در حالیکه این روزها شاهد ایثارگری‌های بسیجیان و حضور پررنگشان در عرصه‌های مختلف هستیم.

هفته بسیج بهانه‌ای شد تا به سراغ گروهی از بسیجیان فعال شهرمان برویم؛ قرارگاه جهادی شهید بلباسی مرکز مازندران، قرارگاهی است که توسط جمعی از بسیجیان جوان تشکیل و به راه خود ادامه می‌دهد، در دل این قرارگاه اتفاقات جالبی رخ داده، برای آشنایی بیشتر با نحوه کار بسیجیان، گفت‌وگویی با سرپرست این قرارگاه تدارک دیدیم که شما را به خواندنش دعوت می‌کنیم؛

امیرالحسین اولاری ۲۶ ساله، کارشناس ارشد رشته گیاهان دارویی و سرپرست گروه جهادی شهید بلباسی در ساری می‌گوید؛ مجموعه ما از دل دانشجویان بسیجی سال ۹۶ کارش را شروع کرد، پس از استارت کار، کانون‌های جهادی تشکیل دادیم، اساس کار ما  بحث اردوهای جهادی بود، اواسط سال ۹۷ کانون ما تبدیل به قرارگاه شده و اردوهای جهادی را تبدیل به حرکات جهادی کردیم.

*چرا قرارگاه شهید بلباسی؟

همان‌طور که می‌دانید شهید مدافع حرم محمد بلباسی از قبل مسؤول بسیج دانشجویی ساری بودند پس از شهادت‌شان ما نام قرارگاه را به اسم مبارک این شهید مزین کردیم و کانون‌هایی همچون؛ کانون روشنگری، کانون مطالبه‌گری، کانون اردوهای جهادی، کانون پیشرفت و تعالی، کانون روابط عمومی و کانون خیریه و پشتیبانی تشکیل دادیم تا بچه‌ها ادامه‌دهنده راهش باشند.

*فعالیت ۱۵۰ عضو و حضور ماهانه در اردوهای جهادی

وی اضافه می‌کند؛ حدود سه سال کار ما به این صورت بود که ماهانه در قالب اردوهای جهادی ۳ تا۱۰ روزه به مناطق هزار جریب بهشهر و گلوگاه سفر کرده و در حوزه‌های مختلف در کارگروه‌های مشاوره، پزشکی، اشتغال‌زایی، آموزشی و فرهنگی به رفع مشکلات و محرومیت این روستاها کمک کنیم.

قرارگاه جهادی شهید بلباسی با در اختیار داشتن حدود ۱۵۰ عضور با اولویت فارغ التحصیلان، اعضایش محدود به دانشجویان در دوران دانشجویی نبوده و نیروها پس از اتمام تحصیل نیز فعالیت دارند، یکی از دغدغه‌های ما تداوم اردوهای جهادی و ایجاد ارتباط با دیگر کانون‌ها بوده و هست.

*خواستیم ببینیم خلا کار کجاست

آقای اولاری ادامه می‌دهد؛ در پی ادامه فعالیت‌های موثر بچه‌ها در قرارگاه، ما در  سطح ساری اولین هیأت دانشجویی را با نام "حضرت بقیه الله" تاسیس کردیم، به این صورت که بسیجیان دورهم جمع می‌شوند،  اردوهای مذهبی و فرهنگی برپا خواهد شد.

البته از اسفند ماه ۹۸ تاکنون با شیوع ویروس کرونا، محدودیت در برگزاری اردوها، در تغییر جریان اجرای اقدامات بسیجیان موثر بود،  ما برخلاف بقیه گروه‌ها سعی کردیم ببینیم جامعه الان به کدام بخش از کار ما نیاز دارد و چگونه می‌توانیم موثر واقع شویم، در این راستا اقدام به نیازسنجی کردیم تا ببینیم در کدام بخش خلا وجود دارد.

*قضیه اختراع دستگاه تولیدکننده دستکش توسط سرپرست قرارگاه

این بسیجی فعال جهادی یادآور می‌شود؛ خلاصه جای خالی تولید دستکش که از ملزومات مقابله با کرونا ویروس بود را در سطح استان مازندران حس کردیم، در این مسیر به فکر افتادم که چگونه می‌توان دستگاهی با کارایی تولید دستکش ساخت، خودم دست به کار شدم با یک تیم پنج نفره شروع به کار کردیم، پس از گذشت سه هفته توانستیم دستگاه تولید دستکش را اختراع کنیم.

البته این را بگویم برای تهیه لوازمش از استان اصفهان از ظرفیت مادی یک خیر کمک گرفتیم، توانستیم ۱۰ مورد دستگاه تولید دستکش را بسازیم، سپس مراحل ساخت دستگاه را در قالب یک کلیپ پنج دقیقه‌ای در آپارت نشر داده و آی دی قرارگاه شهید بلباسی را درج کردیم، تا از مشاوره ساخت تا تولید دستگاه را پاسخگو باشیم.

*تولید و توزیع ۳۰۰ هزار دستکش

وی اضافه می‌کند؛ خوشبختانه دستگاه بی‌نظیری اختراع شد، از این رو شروع به تولید دستکش درون پایگاه قرارگاه شهید بلباسی ساری کردیم، از ۱۴ فرودین به مدت ۵۵ روز با همکاری ۳۰ نفر از برادران ک ۳۰ نفر از خواهران یک روز درمیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم ۳۰۰ هزار دستکش تولید کنیم.

دستکش‌های تولید شده یا به‌صورت رایگان به محرومان و یا به مجموعه‌هایی که آورده دارند با دریافت مبلغ کمی برای تولید بیشتر تحویل داده می‌شد، البته تولید پک بهداشتی، و توزیع غذای گرم نیز از دیگر برنامه‌های حمایتی قرارگاه بود، کار تا جایی ادامه داشت که وضعیت بهتر شد.

آقای اولاری با اشاره به ادامه کار در قرارگاه، خاطرنشان می‌کند؛ بسیجیان ما همواره به فکر رفع نیازهای جامعه در مواردی هستند که خلا وجود دارد، تا دربی بسته نباشد، کارمان رابا برنامه‌ریزی دقیق ادامه خواهیم داد.

راستی زمان بازگشت پیکر شهید محمد بلباسی شهید مدافع حرم در خانطومان که نامش همواره کمک‌کننده راه ما است، در شب وداع به توزیع پک‌های معنوی و وصیت نامه شهدا و بسته‌هایی برای کودکان با هدف آشنایی از شخصیت این شهید بزرگوار کرده و بر سر مزار شهید مراسم مشترک گرامیداشت برگزار کردیم.

سرپرست گروه جهادی شهید بلباسی در ساری، از تداوم فعالیت‌های جهادی خود در فضای مجازی می‌گوید و تاکید می‌کند؛ بچه‌های ما در قرارگاه بسیجی تربیت شدند کار را برای خدا و حل مشکلات مردم می‌کنند و به آن عشق می‌ورزند، یقینا ما همیشه پای کار هستیم و در هر کجا که نیاز باشد حاضر خواهیم شد.

به گزارش فارس: قرارگاه جهادی شهید بلباسی نخستین قرارگاه در سطح استان است که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف یک شهرستان را به‌صورت تجمیعی و تخصصی به اردوهای جهادی اعزام می‌کرد امروز هم با قرار گرفتن در بحران کرونا اقدام به تولید و ثبت اختراع و آموزش به همگان کرده، خلاصه اینکه در مسیر مقابله با این تهدید گام‌های موثری برداشته است.

گزارش از: زری طاهری پرکوهی
انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول