اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست نمایندگان لیبیایی برای ادغام دو پارلمان لیبی

نمایندگان لیبیایی در «مغرب»، نشستی برگزار می‌کنند تا دو پارلمان در شرق و غرب لیبی ادغام شوند.

نشست نمایندگان لیبیایی برای ادغام دو پارلمان لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نماینده پارلمان طرابلس لیبی از برگزاری نشست بین نمایندگان پارلمان‌های طبرق و طرابلس خبر داد.

وی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آناتولی گفت که این نشست در شهر «طنجه» مغرب برگزار خواهد شد و ۷۵ نماینده از دو پارلمان مستقر در لیبی در آن حضور خواهند داشت.

این نماینده تصریح کرد، در این جلسه، مکانیزم نحوه ادغام دو پارلمان لیبی بررسی شده است، ولی توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کرد.

این نماینده لیبیایی خاطر نشان کرد، احتمالا این جلسه رسمی امروز دوشنبه برگزار خواهد شد. نمایندگان پارلمان طبرق نیز روز گذشته وارد مغرب شدند.

به گزارش آناتولی، با دعوت رسمی پارلمان مغرب، اعضای پارلمان لیبی این جلسه را برگزار خواهند کرد تا بتوانند بر سر تشکیل یک پارلمان واحد به توافق برسند.

لیبی بعد از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱، تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق صخیرات مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال حفتر این دولت را به رسمیت نشناخت.

دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت ترکیه، ایتالیا و قطر بوده و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. با این حال دولت مصر، امارات، عربستان سعودی این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از دولت موازی (دولت طبرق») و ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ مصر همچنین در مقطع اخیر سطح آمادگی‌های نظامی خود را برای مداخله نظامی در لیبی به منظور حمایت از نیروهای ژنرال حفتر بالا برده بود.

هفته گذشته، گروههای لیبیایی با یکدیگر مستقیما مذاکره کردند. نتیجه این نشستها، برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ بود. سایر مسائل اختلافی نیز باید در دور دوم مذاکرات بررسی شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول