اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مادر باردارپرخطر دیشموکی از مرگ نجات یافت

سرپرست بیمارستان دهدشت گفت: با تلاش کادر پزشکی و درمان یک مادر باردار پرخطر از مرگ حتمی نجات یافت.

مادر باردارپرخطر دیشموکی از مرگ نجات یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از نجات معجزه آسای مادر باردار در این بیمارستان خبر داد و گفت: در تاریخ 22 آبان ماه سالجاری مادری 24 ساله باردار با بارداری پرخطر از مرکز تسهیلات دیشموک ساعت ۱:۳۰ بامداد با وضعیت در حال زایمان به این مرکز درمانی منتقل شد. 

ابراهیم یاری نسب افزود: پس از اطلاع از این اعزام، با هماهنگی صورت گرفته توسط سوپروایزر بیمارستان، متخصص زنان و زایمان کشیک بیمارستان به همراه پرسنل بخش زایشگاه و اورژانس در محموطه ورودی اورژانس با تجهیزات کامل زایمانی جهت پذیرش بیمار به حالت آماده باش مستقر شدند که با ورود آمبولانس و مشاهده وضعیت وخیم بیمار، بدون فوت وقت بیمار به اتاق عمل بیمارستان هدایت و در اتاق عمل بیمارستان زایمان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: بعد از زایمان مادر و نوزاد دچار مشکل تنفسی شدید شدند که توسط تیم پزشکی اتاق عمل عملیات احیاء صورت پذیرفت و توسط متخصص جراح عمومی بیمارستان لوله گذاری(تراکئوستومی:یک جراحی باز که از طریق گردن به داخل نای ایجاد می شود تا اجازه دسترسی مستقیم به مجرای تنفسی ایجاد شود) جهت باز شدن راه هوایی مادر و نوزاد، برای برطرف شدن مشکل تنفسی انجام گرفت.

 یاری نسب در ادامه افزود: خوشبختانه بعد از اقدامات درمانی صورت گرفته در اتاق عمل مادر و نوزاد به بخش‌های مراقبت های ویژه منتقل شدند و اقدامات درمانی در بخش های فوق انجام گرفت.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت درخصوص اهمیت مدیریت سلامت مادران باردار تصریح کرد: امروزه موضوع مدیریت توسعه سلامت مادران باردار در زمره اولویت های سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و شاخص های بهداشتی و درمانی نمایانگر سطح سلامت در جامعه می باشند و میزان مرگ کودکان زیر یک سال از مهمترین شاخص هایی است که در ارزیابی سلامت مادر و نوزاد جامعه مورد توجه قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: این هوشیاری، پیگیری و تلاش جمعی متخصصین و پرسنل بیمارستان و کار گروهی بخش درمان بیمارستان امام خمینی(ره) باعث شد که از مرگ بسیار محتمل، این مادر و نوزاد نجات یابند و حال هر دو (مادر و نوزاد) رضایت بخش می باشد و از بیمارستان مرخص شدند و صمیمانه از همت و ممارست دکتر فاطمه آذرخش و دکترصفورا حاتمی متخصصین زنان و زایمان، دکتر حسین اسفندیاری متخصص جراح عمومی، دکتربیتا حاتم زاده متخصص بیهوشی، دکتر لطف علی جمشیدی متخصص داخلی، دکتر محمد رضا رضوی زاده متخصص اطفال و نوزادان و سوپر وایزر وقت جناب آقای محمود سهامی و پرسنل بخش های اتاق عمل،زایشگاه،CCU،NICU و اطفال تقدیر و تشکر می کنم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول