اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سرمایه‌داری نئولیبرال و اشرافیت مدرن علتِ تبعیض و بی‌عدالتی است

یکی از ائمه جمعه کشور درباره تخریب خانه بانوی بندر عباسی گفت: منطقی که موجب تبعیض و بی‌عدالتی می‌شود، منطقِ سرمایه‌داری نولیبرال و اشرافیتِ مدرن است.

سرمایه‌داری نئولیبرال و اشرافیت مدرن علتِ تبعیض و بی‌عدالتی است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام لواسانی امام جمعۀ لواسانات در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، پیرامون تخریب خانۀ بانوی بندرعباسی گفت: زنی بی‌نوا توانایی مالی نداشته و در خانه محقّری وابسته به دولت سکونت داشته است؛ از نظر قانونی خلاف بوده و با قساوت شهرداری حکم تخریب اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تخریب از زن بیچاره دل‌جویی می‌کنند؛ اما تنها این ماجرا بُعد رسانه‌ای پیدا کرده است. ریشۀ تبعیض کجاست؟ بقیۀ آلونک‌ها چه می‌شوند؟ ویلاهای چند هزار متریِ حریم جنگل‌ها و رودخانه‌ها نیز حکم تخریب می‌گیرند؟!

حجت الاسلام لواسانی افزود: ما دشمنانی داریم که دنبال بهانه می‌گردند تا تمامیت نظام را زیرِ سؤال ببرند. نباید ضعف‌ها را نادیده بگیریم، اقتضای انقلابی‌گری توجیه نیست، فریاد است؛ سکوت در چنین موضوعاتی اقدام علیه موجودیت نظام است.

وی افزود: رهبر انقلاب به کرّات گفتند در عدالت عقب ماندیم. رسانه‌ها نقش مؤثری را در حرکت حاکمیت به سمت عدالت بازی می‌کنند؛ مسئولان با وجود رسانه پرقدرت که معضلات را رسانه‌ای می‌کند، جرئت خطا پیدا نمی‌کنند. صداوسیما در این قضیه منفعل عمل کرد و فضای مجازی نقش‌آفرینی کرد.

امام جمعه لواسانات یادآور شد: دچار محافظه‌کاری بی‌مورد و مصلحت‌اندیشی توهمی هستیم؛ این اقدامات نه تنها دفاع از نظام نیست بلکه ضربه‌ای مهلک‌تر از دشمن به جان نظام است؛ با لاپوشانی، حقیقت تغییر نمی‌کند. ما نیاز به پالایش نظام داریم، نظامی که از مردم است و برای مردم.

وی ادامه داد: منطقی که موجب تبعیض و بی‌عدالتی می‌شود، منطقِ سرمایه‌داری نولیبرال و اشرافیتِ مدرن است. یک دهه بعد انقلاب طبقه مسلط جدید به نام نومنافقان پدید آمد؛ قوانین را باید طوری تنظیم کرد که مناسبات را به نفع اکثریت مردم محروم طبقات پایین جامعه تغییر دهد.

حجت الاسلام لواسانی تاکید کرد: باید اصلاحات را از خودمان شروع کنیم. با منطق اشرافیت و تبعیض مبارزه کنیم، این وظیفۀ انقلابی ما است؛ همه در ایجاد وضعیت موجود مقصر و مسئولیم. مبارزه با غیر ریشۀ فساد و تبعیض، تنها اصلاح روبنایی و چیدن شاخ و برگ است.

 امام جمعۀ لواسانات گفت: مجلس باید ابتدا با شفافیت خود به دنبال تهیۀ قوانین شفاف برای اصلاح نظام مالیاتی و قوانین بانکی باشد؛ همه باید از حاکمیت سؤال کنیم. این دقیقاً مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. موجودیت نظام را مردم شکل می‌دهند پس باید از اول تا آخر مسائل مهم کشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول