اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سفیران سلامت دانش‌آموزی در انتقال مفاهیم بهداشتی به همسالان و خانواده‌ها نقش آفرین هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: سفیران سلامت دانش‌آموزی در تندرستی خانواده‌ها و انتقال مفاهیم بهداشتی، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم نقش آفرین هستند.

سفیران سلامت دانش‌آموزی در انتقال مفاهیم بهداشتی  به همسالان و خانواده‌ها نقش آفرین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی عصر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی که به صورت مجازی برگزار شد توجه به تربیت بدنی و زیستی را یکی از ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی و آموزش سبک زندگی مورد نیاز دانش‌آموزان است در این ساحت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت همواره برای تندرستی آحاد جامعه و به ویژه در این 9 ماه گذشته تلاش مضاعفی کرده است، افزود:  به طور کلی بهداشت و درمان به هر میزان هم تلاش کند نهایتا در عرصه درمانی تا 30 درصد می‌تواند به سلامت جامعه کمک نماید،  بخش عمده‌ای از بحث سلامت، به دانش، آگاهی و فرهنگ سلامت  مردم و  سبک زندگی سالم بستگی دارد. 
‌قربانی با تاکید بر اینکه تنها با اقدامات درمانی نمی ‌توان سلامت را حفظ کرد و پدیده کوید 19 موید این مطلب است، اظهار داشت: اگر همراهی و رعایت مردم نباشد، اقدامات کادر درمانی موثر نبوده و به نتیجه نمی‌رسد.

وی با اشاره به رسالت دستگاه تعلیم و تربیت یادآور شد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه آگاهی‌بخش، دانش‌‌آفرین و فرهنگ ساز در کنار سایر دستگاه‌ها با مخاطبان گسترده‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود، اقدامات موثری انجام و در راستای سلامت جامعه کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه سالم می‌تواند به دیگر عرصه‌ها از جمله اقتصاد، صنعت و کشاورزی کمک کند، تصریح کرد: جامعه بیمار نمی‌تواند موفق باشد.

قربانی خیل عظیم فرهنگیان و نیروی انسانی کارآمد و توانمند و همچنین جمعیت بالای دانش‌آموزان را از بستر های آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: این دو قشر عظیم می‌توانند با ارائه خدمات و آگاهی بخشی در راستای سلامت جامعه قدم‌های موثری بردارند.

وی گفت: از طریق محتوای کتاب‌های درسی و مراقبین سلامت مدارس نیز می‌توان پیام‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و آحاد جامعه منتقل کرد.

وی به اقدامات و فعالیت‌های حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان در یکسال گذشته نیز اشاره کرد و راه‌اندازی کمپین در خانه بمانیم، کمک به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، کنکور سراسری، تهیه، تولید و بارگذاری محتوای الکترونیکی سلامت محور، بازگشایی مدارس، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز واحدهای اداری و آموزشی را از مهمترین این اقدامات بر شمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری شرکای برون سازمانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و حمایت‌های دفتر تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده تداوم داشته باشد تا شاهد ارتقاء بیش از پیش سلامت دانش‌آموزان و آحاد جامعه باشیم.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول