اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ژست حمایت از فلسطین از سوی اعراب از بین رفته/ استفاده نیروی هوایی صهیونیست‌ها از فضای ترکیه برای مانور

استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ژست حمایت از فلسطین از سوی رژیم‌های عربی از بین رفته گفت: مقاومت همواره جواب می‌دهد و باید بدانیم جنبش مستضعفین در دنیا در حال تجربه پیروزی‌های خاصی است.

ژست حمایت از فلسطین از سوی اعراب از بین رفته/ استفاده نیروی هوایی صهیونیست‌ها از فضای ترکیه برای مانور

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران امروز (سه شنبه 4 آذرماه 99) در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین (مسأله فلسطین و تطبیع) اظهار داشت: روابط بین کشورهایی نظیر امارات، بحرین و سعودی با رژیم صهیونیستی سال‌هاست که وجود دارد اما این سؤال مطرح است که چرا این روابط در شرایط فعلی علنی شده است که پاسخ آنها به دستور آمریکایی‌ها به این رژیم‌ها بازمی‌گردد؛ چراکه آنها با ملل خود روابطی نداشته و ندارند.

وی افزود: برخی کشورهای عربی برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی توجیه می‌آورند؛ چراکه آنها متوجه هستند که آمریکا در حال افول است و وقتی این رژیم‌ها به ایالات متحده وابسته هستند، آنها به دنبال ارباب و رئیس دیگری می‌گردند و غیر از رژیم صهیونیستی ارباب دیگری را در دسترس خود ندارند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در دوران پرتنش فعلی شاهد افول آمریکا هستیم، این در حالی است که اخیراً ترامپ دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان و عراق داده است و حتی دولت جدید آمریکا هم در مورد حضور نیروهای آمریکایی در منطقه مردد است.

ایزدی گفت:‌ کشورهای وابسته به دنبال ارباب جدید به دلیل افول آمریکا هستند و می‌کوشند با روابط با رژیم صهیونیستی ضعف خود را جبران کنند، این در حالی است که خود صهیونیست‌ها هم رو به افول هستند.

وی افزود: درس عبرتی خاص برای جمهوری اسلامی در این موضوع وجود دارد که با شفافیت ایجاد شده در روابط برخی رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها به وجود آمده است که این درس آن است که مقاومت  همواره جواب می‌دهد.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: ژست حمایت از فلسطین از سوی رژیم‌های عربی از بین رفته و باید بدانیم که مقاومت جواب می‌دهد و حتی اعراب دیکتاتور شکست را پذیرفته‌اند.

ایزدی خاطرنشان کرد: اروپایی‌های غیرمسلمان و غیرعرب که لابی صهیونیستی هم در آنجا کم‌رنگ است، اقداماتی که امارات درباره شهرک‌نشینان انجام می‌دهد را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: برخی جریانات فکری در کشورمان به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند ولی شکست برجام و تحریم‌های حداکثری آن را ثابت کرد که نباید به فکر رابطه با آنها باشیم، ولی عده‌ای می‌گویند باید به دنبال رابطه با صهیونیست‌ها باشیم.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: در کنگره آمریکا تصویب شده است که باید اسرائیل در منطقه برتری مطلق داشته باشد و به همین دلیل با قراردادهای نظامی خاص و ارسال تجهیزات خاص به دیگران مخالفت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

ایزدی گفت: برخی تمرینات نظامی نیروی هوایی اسرائیل در سرزمین ترکیه انجام می‌شود زیرا فضای اسرائیل کوچک است، ولی عده‌ای می‌گویند که باید شبیه ترکیه شویم، اما اقدامات آنها درس آموز است و باید بدانیم رابطه با رژیم صهیونیستی برای هیچ کشور و دولتی منفعتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات رخ داده در چند ماه گذشته برای جریان مقاومت پیروزی‌های متعددی داشته و خواهد داشت.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: جنبش مستضعفین در دنیا در حال تجربه پیروزی‌های خاص است و تشکیل مجمع جهانی مستضعفین همزمان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول