اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| اغلب آمریکایی‌ها می‌گویند ترامپ باید به شکست خود اعتراف کند

نظرسنجی دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی معتقد هستند که دونالد ترامپ باید به شکست خود به جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اذعان کند.

نظرسنجی| اغلب آمریکایی‌ها می‌گویند ترامپ باید به شکست خود اعتراف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با شدت گرفتن فشارهای برخی هم حزبی‌های جمهوری‌خواه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه نظرسنجی دانشگاه هاروارد از تاکید اکثریت رای دهندگان برای اذعان او به پیروزی جو بایدن حکایت دارد. 

«مرکز مطالعات سیاسی آمریکا» دانشگاه هاروارد که نظرسنجی‌های ماهیانه انجام می‌دهد، نتیچه یک نظرسنجی تازه از رای دهندگان آمریکایی درباره بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری و بلاتکلیفی در خصوص برنده این انتخابات منتشر کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، طبق نتیجه این نظرسنجی، اکثریت رای دهندگان آمریکایی  اعلام کردند که از نظر آنها انتخابات اخیر ریاست جمهوری منصفانه برگزار شد و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید شکست در رابر جو بایدن را بپذیرد.

طبق این گزارش، نزدیک به دو سوم شرکت کنندگان در نظرسنجی دانشگاه هاروارد اعلام کردند، انتخابات ریاست جمهوری، منصفانه برگزار و جو بایدن پیروز شد و ۵۸ درصد هم گفتند، زمان آن فرا رسیده که ترامپ به شکست در انتخابات اذعان کند.

البته نتیجه این نظرسنجی جدید، تشدید اختلافات حزبی و دو دستگی بین حامیان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا را برجسته کرده است.

طبق نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکای دانشگاه هاروارد، اکثر جمهوری‌خواهان به این موضوع که انتخابات منصفانه بوده و ترامپ باید به شکست اذعان کند، اعتقاد ندارند.

دو سوم از جمهوری‌خواهان گفتند که انتخابات منصفانه نبود و ترامپ برنده آن شده است. ۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان مشارکت کننده در این نظرسنجی هم گفتند که ترامپ نباید شکست در انتخابات را بپذیرد.

دو دستگی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره سیستم رای گیری از طریق پُست هم در این نظرسنجی گویا است.

۶۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که سیستم رای گیری پستی منصفانه بود و تقلب سیستماتیک اتفاق نیافتاد اما ۷۲ درصد از جمهوریخواهان اعتقاد دارند تقلب سیستماتیک صورت گرفته است.

نتیجه نظرسنجی دانشگاه هاروارد درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پذیرش یا عدم پذیرش رئیس‌جمهور به شکست در حالی منتشر شده که سرانجام تحت فشارهای اخیر جمهوری‌خواهان هم حزبی ترامپ، او بامداد امروز سه شنبه به وقت تهران اجازه آغاز فرایند انتقال قدرت را صادر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا البته بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را تکرار کرد و وعده داد، او هرگز نتایج برآمده از «آرای تقلبی» را تایید نمی‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول