اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حضور مؤثر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ساحل مکران

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور فعال و مؤثر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ساحل مکران خبر داد و گفت: ساحل مکران به لحاظ ایجاد امنیت دریایی و رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و ارزشمند است.

حضور مؤثر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ساحل مکران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم مهدی شعبان زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم با تبریک روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون مؤلفه‌های بسیار زیاد بوده که مهم‌ترین آن‌ها جان‌فشانی‌های نیروی‌های مسلح به‌ویژه در دوران دفاع مقدس بوده است که باید برای جوانان بازگو شود.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: بعد از حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی نیروی دریایی راهبردی ارتش به دستور امام راحل (ره) مأموریت‌های خود را انجام و تاکنون با پیشرفت در همه حوزه‌ها ادامه دارد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات مروارید را یکی از عملیات درخشان جمهوری اسلامی در دودران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در این عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به یک سری اهداف ازجمله نابودی دو سوم نیروی دریایی رژیم بعث، جلوگیری از صدور نفت و اختلال در نظام اقتصادی رژیم بعث، نابودی دو سکو نفتی مهم عراق در آن دوران رسیده و با موفقیت ایران در عملیات مروارید رژیم بعث در حوزه دریایی تا پایان دوران دفاع مقدس حرفی برای گفتن نداشت.

شعبان زاده با اذعان به اینکه موفقیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس باعث حرکت روبه‌جلو ارتش شده است، بیان کرد: عملیات مروارید به جرات یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ارتش در طول تاریخ جمهوری اسلامی بوده و با موفقیت ایران در این عملیات راهبردی روحیه رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به‌شدت افزایش یافت.

 

وی با تأکید بر اسکورت کشتی‌های باری و نفتی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس استکبار با تحریم‌های اقتصادی وارد عمل شده و لازم بود واردات صادرات کالا به نحو احسنت انجام شود لذا در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی  باری و نفت‌کش توسط نیروی دریایی ارتش اسکورد شده و این روند کماکان ادامه دارد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را تربیت نیروهای متخصص دانست و بیان کرد: در حوزه نیروی دریایی چند مؤلفه تأثیرگذار وجود داشته و یکی از مهم‌ترین آنان تربیت نیروی انسانی متعهد بوده و برای تحقق این امر مرکز آموزش‌های تخصصی نیروی دریایی تشکیل و اکثریت نیروی دریایی ارتش در این مراکز آموزش‌های لازم را می‌بینند‌.

شعبان زاده با اشاره به شناسایی تهدیدهای استکبار توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدیدهای دشمن توسط نیروی دریایی شناسایی و بر همان اساس آموزش‌های لازم به سربازان و کارکنان داده می‌شود زیرا باید برای دفع هر حمله‌ای آماده بود.

وی با ابراز خرسندی از خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه شناورهای دریایی تصریح کرد: در حوزه دریا و شناور در دوران رژیم پهلوی بسیار وابسته به کشورهای غربی بوده و با تلاش‌های انجام‌شده اکنون هیچ وابستگی در حوزه زیردریایی، پهباد، شناور، ناو و موشک نداشته و با آموزش‌های لازم به خودکفایی لازم رسیده و توانمندی‌های موشکی، شناور و زیردریایی و ناو تاکنون ادامه دارد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم  ارتش جمهوری اسلامی ایران با اذعان به اینکه تمام دستاوردهای ارتش در حوزه دریا به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته‌شده است، بیان کرد: یکی از اهداف نیروی دریایی استفاده از ظرفیت‌های داخلی در نیروی دریایی بوده و تمامی دستاوردهای ارتش در عرصه دریا به دست نیروهای داخلی ساخته‌شده و با همکاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمامی کشتی‌های تجاری و نفتی ایران تأمین امنیت شده و تاکنون هیچ کشتی ایرانی دزدیده نشدند.

شعبان زاده با تأکید بر لزوم توجه استفاده از علم پژوهی و بهره‌مندی از جوانان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب استفاده از ظرفیت علمی جوانان در تمامی عرصه‌ها بوده و نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری از تمامی ظرفیت جوانان استفاده می‌شود.

وی از حضور فعال و مؤثر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ساحل مکران (سواحل چابهار) خبر داد و افزود: نیروی دریایی با فرمان مقام معظم رهبری در این سواحل حضور پیدا کرد زیرا این ساحل به لحاظ ایجاد امنیت دریایی، رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و ارزشمند است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم  ارتش جمهوری اسلامی ایران این ارگان نظامی را یاور مردم در همه بحران‌ها دانست و بیان کرد: تمامی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی در همه حوادث طبیعی در کنار مردم بوده که نمونه بارز آن را در سیل سال گذشته، بارش برف و کرونا شاهد بودیم.

شعبان‌زاده با اشاره به اقدامات مرکز آموزش تخصص‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران کرونا تصریح کرد: در ایام کرونا ارتش سومین بیمارستان معین را یعنی بیمارستان ولی‌عصر (عج) را در اختیار کادر درمانی استان قرار داده و هشتمین مرحله رزمایش مواسات را به‌زودی برگزار می‌کنیم.

وی از برگزاری ۳۲ برنامه مرکز آموزش تخصص‌های نیروی دریایی به مناسبت هفت آذر خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده ۳۲ برنامه مهم به مناسبت روز نیروی دریایی در سراسر استان گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول