اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نخستین «لوکوموتیو پارس ۳۳» در اراک رونمایی شد/ درخواست استاندار مرکزی برای واگذاری واگن پارس به مپنا

مراسم رونمایی از نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ به عنوان جدیدترین محصول شرکت واگن پارس اراک برگزار شد.

نخستین «لوکوموتیو پارس ۳۳» در اراک رونمایی شد/ درخواست استاندار مرکزی برای واگذاری واگن پارس به مپنا

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز مراسم رونمایی از نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ به عنوان جدیدترین محصول شرکت واگن پارس، با حضور استاندار مرکزی، مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

استاندار مرکزی در این مراسم با درخواست از وزیر راه در خصوص واگذاری این شرکت به مپنا و رفع موانع و مشکلات سر راه این شرکت گفت: در چهار سال گذشته عوامل شرکت واگن پارس با به‌کارگیری همه تلاش خود برای تولید توانست امروز همه مشکلات را پشت سر بگذارد و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به روزهای اوج خود برگردد.

سید علی آقازاده تأکید کرد: واگن پارس اراک در یک سال گذشته توافقی را مبنی بر واگذاری به مپنا داشته ولی هنوز عملیاتی نشده است که از وزیر راه درخواست داریم با ورود به این مسئله هرچه سریع‌تر مشکلات وارده از سمت وزارت دفاع در خصوص بدهی این شرکت را حل و فصل کند.

وی افزود: شرکت واگن پارس قدیمی‌ترین و تنها شرکت انحصاری واگن سازی در کشور است و در حوزه بازسازی، تعمیر و نوسازی واگن‌ها فعالیت می‌کرده اما متأسفانه استفاده درستی از این ظرفیت نشده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ساخت لوکوموتیو با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار در اراک کشور را از وابستگی به خارج بی‌نیاز می‌کند بیان کرد: این شرکت همچنین برای اولین بار به عرصه تولید شاسی روی آورده و امیدواریم از لوکوموتیوهای ساخت داخل در آینده بیشتر استفاده شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک نیز در این آیین با بیان اینکه قرارداد ساخت این لوکوموتیو با شرکت البرز نیرو در سال گذشته منعقد شد گفت: تولید ۱۰ دستگاه در این قرارداد آورده شده که از این تعداد یک دستگاه دیگر در مرحله مونتاژ، یک دستگاه در حال رنگ‌آمیزی و یک دستگاه نیز در حال ساخت شاسی و استراکچر فلزی قرار دارد.

محمدرضا مختاری اظهار کرد: لوکوموتیو پارس ۳۳ با تکنولوژی روز دنیا و با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده که سرعت عملیاتی آن ۱۰۵ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه با ساخت این لوکوموتیو ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است افزود: تجهیزات و استراکچر این پروژه در داخل کشور ساخته می‌شود و البته است و امیدواریم تا سال آینده تمام ۱۰ دستگاه منعقد در قرارداد ساخته و تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: تا پایان سال نیز چهار دستگاه دیگر که تمام استراکچر فلزی آن ساخت داخل و حدود ۸۰ درصد دیگر تجهیزات نیز بومی است.

مختاری با بیان اینکه واگن پارس اراک بزرگترین تولیدکننده خودروهای ریلی در خاورمیانه است ادامه داد: واگن سازی صنعت سابقه همکاری در تولید لوکوموتیوهای شانتینگ با شرکت کراس مافایی را دارد و این باعث خرسندی است که ساخت این لوکوموتیو بعد از 15 سال در شرکت احیا شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول