اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انهدام باند سارقان خودرو در کردستان/کشف 30 دستگاه خودرو مسروقه

فرمانده انتظامی کردستان از انهدام باند سارقان خودرو و کشف 30 دستگاه خودرو مسروقه در استان خبر داد.

انهدام باند سارقان خودرو در کردستان/کشف 30 دستگاه خودرو مسروقه

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در پی کشف 30 دستگاه خودرو سواری فاقد اصالت و ارکان مخدوش در سطح استان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های اولیه به غیر اصیل بودن ارکان و سند نمره بودن خودروها مشکوک شدند، افزود: با قوت گرفتن این احتمال که موضوع سند نمره کردن کار باندهای حرفه‌ای است، بررسی‌های میدانی و استفاده از روش‌های خاص پلیسی به خصوص بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی سارقان سابقه‌دار در اولویت ماموریت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با اقدامات تخصصی  پلیس آگاهی 5 نفر از اعضای باندی که خودروهای سواریی مدل بالا را سرقت و با خرید مدارک خودروهای تصادفی ارکان اصلی را تغییر و به فروش می‌رساند شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی طی دو عملیات هدفمند پلیسی دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده اعتراف کردند خودروهای تصادفی را با اسناد و مدارک خریداری و سپس خودروهای مشابه آن را سرقت می‌کردیم و در کارگاه‌های خود با تعویض و جابه‌جایی ارکان فنی، آنها را سند نمره و سپس به فروش می‌رساندیم.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه از اعضای این باند 30 دستگاه خودرو سواری سرقتی کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف  38 هزار نخ سیگار قاچاق در سروآباد 

آزادی همچنین از کشف 38هزار و 380 نخ سیگار قاچاق در شهرستان سروآباد خبرداد و افزود: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق و با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی سرواباد محل تردد قاچاقچیان  سیگار شناسایی شد.

وی  افزود: ماموران با هماهنگی قضائی و با رعایت ملاحظات حفاظتی به محل عزیمت که قاچاقچیان با مشاهده مامورین بارهای خود را رها و از محل متواری شدند و دربازرسی از بارهای به جا مانده تعداد 38هزارو 380 نخ سیگار در مارک‌های  مختلف کشف شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بیش از 200 میلیون ریال برآوردکردند.

کشف 2 تن زغال چوب قاچاق در مریوان

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مریوان در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی نیسان مظنون و پس از بازرسی از خودرو موفق به کشف 73 کیسه زغال بلوط قاچاق شدند.

وی افزود: زغال‌های کشف شده به وزن 2 تن و190 کیلو گرم بوده که کارشناسان منابع طبیعی ارزش تقریبی آن را 109 میلیون و 500  هزارریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن قبول جرم خود، به تهیه زغال‌ها از جنگل‌های بلوط شهرستان مریوان اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد: نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی، قاطعانه با اینگونه جرائم برخورد می‌کند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول