اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رونمایی از کمیک‌موشن روایت تشنگی از کتاب «بچه‌های حاج‌قاسم» در کرمان

آیین رونمایی از کمیک موشن روایت تشنگی از کتاب «بچه‌های حاج‌قاسم» در کرمان برگزار شد.

رونمایی از کمیک‌موشن روایت تشنگی از کتاب «بچه‌های حاج‌قاسم» در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی در مراسم رونمایی از مجموعه موشن‌کمیک «عطش» از سری روایات سوزناک کتاب بچه‌های حاج‌قاسم اظهار داشت: علت اصلی اینکه من این کتاب را نوشتم  به ماه مبارک رمضان در سال ۹۱  برمی‌گردد، در این سال دعوت  حاج‌قاسم برای افطاری بودیم چون هر سال تعدادی از رزمندگان را برای افطاری دعوت می‌کردند و قرار بود من در آنجا خاطره تعریف کنم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: آن روز من تهران بودم و باتاخیر به این مراسم رسیدم. قبل از من تعدادی از رزمندگان از خاطرات دوران دفاع مقدس تعریف کردند.

معروفی تصریح کرد: من از جمع اجازه گرفتم که از اسارت صحبت کنم، من در آن جلسه خاطره عطش را تعریف کردم که موجب شگفتی حاج‌قاسم شده بود. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بعد از افطار زمانی که با حاج‌قاسم خداحافظی می‌کردم، گفت «چرا این خاطرات را به مردم نمی‌گویید و نمی‌نویسید» و همین حرف مبنای نوشتن کتاب بچه‌های حاج‌قاسم شد.

وی بیان داشت: بچه‌های لشکر ۴۱ ثارالله در دوران اسارت جزء مقاوم‌ترین رزمندگانی بودند که از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند و خیلی هم اذیت، شکنجه و تبعید شدند.

معروفی افزود: فاتح خرمشهر شهید کاظمی به درستی بود اما حافظ خرمشهر در آخر جنگ  شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و اگر تدبیر حاج‌قاسم نبود و خرمشهر سقوط می‌کرد، برگ برنده و امتیاز دست دشمن بود. در حفظ خرمشهر سه گردان از لشکر ثارالله به اسارت در ‌آمدند که ما هم در آن زمان به اسارت درآمدیم.

  معروفی ضمن بیان خاطراتی از اسارت خود و هم‌رزمانش، ابراز داشت: این انقلاب، عزت و شرف، به سختی به‌دست آمده و ما نباید از آن‌چه به سختی بدست آورده‌ایم، غفلت کنیم و به سادگی آنها را از دست بدهیم.

نویسنده کتاب «بچه‌های حاج‌قاسم» با اشاره به اینکه حاج‌قاسم سلیمانی ۴۱ سال در دفاع از عزت و شرف و بزرگی ملت ایران تلاش کرد و به همین خاطر اربا ارباء شد،  بیان کرد: امروز علاوه بر اینکه بسیجی، مسئول و فرمانده   مومنی باشیم، باید مبلغ خوبی برای اسلام، اهل‌بیت، آرمان شهدا و مکتب حاج‌قاسم باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول