اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست شورای امنیت درباره درگیری‌ها در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد

نشست امروز شورای امنیت درباره درگیری‌های خونبار طی سه هفته اخیر میان ارتش اتیوپی و نیروهای منطقه نیمه خودمختار تیگرای لغو شد.

نشست شورای امنیت درباره درگیری‌ها در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فرانسه، نشست امروز شورای امنیت درباره درگیری در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد.

شبکه الجزیره هم با اعلام این خبر گفت که کشورهای آفریقایی شورای امنیت از درخواست خود برای برگزاری جلسه بررسی اوضاع در تیگرای انصراف دادند تا به تلاش‌های منطقه‌ای برای حل این بحران فرصت دهند.

درگیری ارتش اتیوپی و نیروهای اقلیم نیمه خودمختار «تیگرای» که از چهارم نوامبر جاری آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تلاش سازمان ملل و مجامع بین‌المللی برای آتش‌بس تا کنون به جایی نرسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست سه کشور تونس، آفریقای جنوبی  سنت وینسنت و گرنادین‌ها قرار بود امروز نخستین نشست خود را درباره درگیری جاری در منطقه تیگرای  به صورت غیرعلنی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کند.

 «دبرتسیون گبرمیکائیل» رئیس منطقه تیگرای روز دوشنبه در پاسخ به ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته آدیس آبابا برای تسلیم شدن این منطقه نیمه خودمختار اعلام کرد که مردمش برای مرگ آماده‌اند.

قرار بود امروز در نخستین نشست غیرعلنی و رسمی شورای امنیت درباره تیگرای، موضوع عملیات نظامی آدیس‌آبابا علیه اقلیم تیگرای در اوایل ماه جاری میلادی که به فرار بیش از ۴۰ هزار نفر از اتیوپی به کشور همسایه سودان منجر شده، بررسی شود.

«آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی، چهارم نوامبر جاری حمله نظامی علیه تیگرای را با هدف سرنگونی حکومت این منطقه به اتهام تمرد علیه دولت مرکزی و تلاش برای براندازی آن آغاز کرد.

پس از گذشت تقریبا سه هفته از این عملیات، مقامات دولت فدرال اتیوپی برای محاصره «میکیلی» مرکز تیگرای و مقر دولت محلی آن و جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای برنامه‌ریزی می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول