اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح غربالگری شهید سلیمانی همه خانوارها را پوشش می‌دهد

استاندار گیلان از روند اجرایی طرح شهید سلیمانی ابراز امیدواری کرد و گفت: طرح غربالگری شهید سلیمانی همه خانوارها را پوشش می‌دهد.

طرح غربالگری شهید سلیمانی همه خانوارها را پوشش می‌دهد

ارسلان زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه از عوامل مؤثر در انتقال و شیوع بیماری کرونا، ارتباط بیماران و مبتلایان و افراد ناقل با سایر افراد است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این انتقال، شناسایی و جداسازی افراد ناقل و بیماران فاقد علامت از سایر افراد خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه جهت شناسایی و ارزیابی بیماران کرونایی، انجام رصد و پایش ضروری و الزامی است، افزود: اگرچه در استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری کووید-۱۹ پیشتاز بودیم اما اجرای این طرح باگذشت زمان و عادی‌انگاری برخی از مبتلایان و افراد ناقل موجب سیر جدید موجی از بیماری کرونا شد.

استاندار گیلان اجرای طرحی به جهت مشارکت همگانی در کنترل بیماری کرونا را حائز اهمیت برشمرد و گفت: اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی با پایش و رصد صددرصدی، همه خانواده‌ها و خانوارها را تحت پوشش قرار می‌دهد و در صورت بروز علائم بیماری در افراد و یا شناسایی مبتلایان، سریعاً به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می‌شوند.

زارع با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی مردم نیز باید مشارکت داشته باشند، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه تأثیر بسیار زیادی در قطع چرخه ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن در استان خواهد داشت.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی هم‌زمان با سراسر شور در گیلان نیز اجرایی شده و روند قابل قبولی داشته، تصریح کرد: با توجه به گزارشات دریافتی روند این طرح، روند بسیار خوبی است و بسیار امیدوار هستم که حداکثر طی یک ماه کل استان مورد پایش و غربالگری قرار بگیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول