اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

دومین نامه مقامات پاکستان به شورای امنیت در مورد اوضاع کشمیر

وزیر امور خارجه پاکستان در نامه دیگری به مقامات ارشد شورای امنیت سازمان ملل آنها را در جریان اوضاع وخیم در جامو و کشمیر قرار داد.

دومین نامه مقامات پاکستان به شورای امنیت در مورد اوضاع کشمیر

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در دومین نامه به مقامات ارشد شورای امنیت سازمان ملل آنها را در جریان اوضاع وخیم در جامو و کشمیر قرار داد.

در این نامه به نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغال شده همراه با تهدید صلح و امنیت توسط هند اشاره شده است.

این نامه به طور خاص بر روی تغییرات جمعیتی در این مناطق بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت، منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو متمرکز شده است.

در این نامه ، وزیر امور خارجه پاکستان در این نامه نسبت به اجرای یک استراتژی دقیق اشغال نظامی، مصادره زمین، هجوم غیر کشمیری ها و ساخت شهرک برای آنها در این مناطق توسط هند هشدار داده است.

این نامه همچنین بر نقض آتش بس بی رویه و بی دلیل از سوی هند در آنسوی خط کنترل و مرز از جمله هدف قرار دادن عمدی مناطق مسکونی غیرنظامی تأکید می کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول