اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کارگروه تنظیم بازار موافق جلوگیری خروج مرغ از کردستان نیست/ مرغداران با قیمت مصوب تنظیم بازار کشتار نمی‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اعضای کارگروه تنظیم بازار استان موافق جلوگیری خروج مرغ از استان نیستند چرا که زنجیره باید در کل کشور تامین شود.

کارگروه تنظیم بازار موافق جلوگیری خروج مرغ از کردستان نیست/ مرغداران با قیمت مصوب تنظیم بازار کشتار نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قیمت مرغ زنده در کارگروه ملی در 21 مهرماه 99  درب کشتارگاه 13 هزار و 900 تومان تعیین شده و متغییر آن در اختیار استان‌ها است.

دره‌وزمی تصریح کرد: اگر 10 درصد مثبت در استان لحاظ شود مرغ باید با قیمت 14 هزار و 400 تومان درب کشتارگاه عرضه شود و این مصوبه در استان اجرایی نشده که متولیان امر باید پاسخگو باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه طی چند روز اخیر قیمت مرغ در این استان به 35 هزار تومان هم افزایش یافت، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ درب مرغداری 19 هزار و برای مصرف کننده 27 هزار و 250 تومان تعیین کرده بودیم.

وی یادآوری کرد: برنامه‌ریزی و تامین مرغ به عهده وزارت جهاد کشاورزی و نظارت در سطح عرضه وظیفه سازمان صنعت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: قیمت مصوب توسط مرغداران استان اجرا نشد و همین موجب کاهش کشتار مرغ تا 15 تن شد.

دره‌وزمی تصریح کرد:برخلاف میل باتنی که هیچ وقت به این سمت و سو نرفتیم که جلوی خروج مرغ را از استان بگیریم، چرا که اقتصاد ما ملی است نه استانی و مازاد بر نیاز مرغ در استان تولید می شود.

وی افزود: هرگز موافق این نیستیم که بگوئیم مرغ برای خود استان تولید و کاری به سایر استانها نداریم، با وجود اینکه اعضای کارگروه تنظیم بازار استان موافق جلوگیری از خروج مرغ از استان نیستند، اما متاسفانه تولیدکنندگان مرغ هیچ موقع تابع تصمیمات کارگروه ملی تنظیم بازار کشور و استان نبوده اند و همین مسئله مشکلات امروز را پیش آورده است. 

وی گفت: در شرایط فعلی تا زمان رفع مشکلات پیش آمده مجبور به جلوگیری از خروج مرغ از استان هستیم.

وی تصریح کرد: مسئله این است که تولیدکنندگان مرغ در استان به قیمت مصوبه تنظیم بازار و حتی قیمت کارگروه کشتار نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: قیمت مرغ چند روز گذشته تا 35 هزار تومان افزایش یافت اگر اقدام ستاد و کارگروه نبود تا 40 و حتی 45 هزار تومان هم بالا می‌رفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به اختصاص 550 تن مرغ منجمد در ماه‌های مهر و آبان به استان اشاره کرد و گفت: 280 تن از این میزان توزیع و 40 تن هم در انبارهای استان ذخیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: 15 تن مرغ منجمد هم امروز توزیع شده است و 90 تن مانده از سهمیه استان هم در حال حمل به استان است.

وی به استقبال مردم استان از خرید مرغ منجمد به خاطر تفاوت قیمت آن با مرغ گرم خبر داد و گفت:  برای اینکه همه مردم بتوانند از مرغ منجمد استفاده و از تشکیل صف در این شرایط کرونایی جلوگیری علامه بر هفت فروشگاه بزرگ سنندج در ۱۴ فروشگاه صنفی هم توزیع کردیم.

به گفته رئیس سازمان صمت کردستان، در مجموع در 21 نقطه شهر سنندج مرغ منجمد توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول