اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فیلیپین: در صورت بروز جنگ بین چین و آمریکا، مانیل درگیر می‌شود

وزیر دفاع فیلیپین بعد از سفر مداخله‌آمیز مشاور امنیت ملی آمریکا به این کشور، خطر درگیری در دریای چین جنوبی میان چین و آمریکا را بالا توصیف کرد و گفت اگر جنگی دربگیرد، کشورش به آن کشیده خواهد شد.

فیلیپین: در صورت بروز جنگ بین چین و آمریکا، مانیل درگیر می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «دلفین لورنزا» وزیر دفاع ملی فیلیپین امروز چهارشنبه در یک سخنرانی گفت کشورش در صورت تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین، به درگیری میان دو کشور کشیده خواهد شد.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، این ژنرال بازنشسته مدعی شد تقابل بین چین و آمریکا و متحدانش نگران‌کننده‌ترین چالش امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

وی گفت: در حالی که چین و آمریکا ادعا می‌کنند اقداماتشان دفاعی است، اما خطر اشتباه محاسباتی همیشه وجود دارد، مانند نزدیک شدن و احتمال برخورد ناوچه آمریکایی و چینی در دو سال پیش.

وزیر دفاع فیلیپین در ادامه گفت: تصمیم اخیر دولت چین در مسلح کردن کشتی‌های گارد ساحلی این کشور که در دریای چین جنوبی گشت‌زنی می‌کنند، خطر را حتی بیشتر کرده و اگر تیراندازی رخ دهد، فیلیپین که درست در وسط این درگیری قرار دارد، خودش هم درگیر خواهد شد چه [کشور] دوست داشته باشد یا خیر.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی واشنگتن روز دوشنبه در پایتخت فیلیپین بر پایبندی آمریکا به امنیت تایوان تاکید کرد و خطاب به دولت‌های فیلپین و ویتنام گفت که واشنگتن از آنها در مناقشات دریایی با چین حمایت می‌کند.

سفارتخانه چین در فیلیپین در واکنش با صدور بیانیه‌ای گفت: «این نشان می‌دهد که سفر او به این منطقه نه تنها برای ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای نیست بلکه برای ایجاد آشوب در منطقه با هدف کسب منافع خودخواهانه آمریکا است».

پکن در این بیانیه اعلام کرد: «ایالات متحده باید تحریک کردن تقابل در دریای جنوبی را پایان داده و اظهارات غیرمسئولانه درباره موضوعات تایوان و هنگ‌کنگ را، که مسائل کاملا داخلی چین هستند، نیز متوقف کند».

اختلافات میان چین و آمریکا در روزهای اخیر بعد از  سفر یک مقام ارشد آمریکایی به تایوان، افشای لیست تحریمی چند شرکت چینی و اظهارات رابرت اوبرایان در فیلیپین، تشدید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول