اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بانوی بسیجی دهاقانی برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرد

بتول شیروانی، بسیجی کارآفرین دهاقانی توانسته با همت بلند خود و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کار جهادی اشتغال بیش از ۵۰ نفر را در خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) دهاقان فراهم کند.

بانوی بسیجی دهاقانی برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرد

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: بحران بیکاری به عنوان یک معضل، تمامی جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را به شدت متأثر می‌کند و گاهی نیز اثرات غیر قابل جبرانی بر جا می‌گذارد. تجربه ثابت کرده است که این بحران و پیامدهای اجتماعی آن نه راه حل‌های فوری و اخلاقی دارد و نه محو یکپارچه و کوتاه مدت آن امکان‌پذیر است.

بسیاری از کشورها یکی از راه حل‌های خروج از این بحران را کارآفرینی می‌دانند و به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند؛ از طرفی بسیج به عنوان نهادی برخاسته از دل مردم که در همه  زمینه‌ها سازماندهی شده است و با گسترشی که در بین همه اقشار جامعه و با تعهد بالایی که به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دارد، می‌تواند در عرصه کارآفرینی کمک شایان توجهی به آحاد جامعه در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بکند.

نیروی مقاومت  بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامیٍ ثابت کرده  که می‌تواند در جهت کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادِ متکی به خود همانند بازویی قدرتمند عمل کند.

از سوی دیگر مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را راهکار مقابله با تحریم دانستند تا در هر شرایطی با تکیه‌ بر توانایی‌ها و ظرفیت‎‌های داخلی اقتصاد کشور را اداره کنیم؛ بسیجیان در نقاط مختلف میهن عزیزمان در لبیک به رهنمود‌های فرمایشات ولی امر مسلمین، توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی و همت بلند خود برای خود و سایر افراد منطقه به طرق مختلف شغل  ایجاد کنند.

کارآفرین نمونه‌ای که با یک نفر کار خود را آغاز کرد

بتول شیروانی؛ بسیجی کارآفرین دهاقانی است که با همت بلند خود  در عرصه  اشتغال‌زایی، در سال ۹۸ توانست عنوان کارآفرین برتر را برای خود کسب کند. وی که متولد سال ۶۲ در دهاقان و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دهاقان است، از سال ۷۶ به عضویت سازمان بسیج در آمده و تاکنون نیز فعالیت خود را در پایگاه مقاومت بسیج حضرت زهرا (س) دهاقان مردمی ادامه داده است.

خانم شیروانی فعالیت اقتصادی و کارآفرینی خود را از سال ۱۳۹۴ در زمینه تولید چادر با یک نفر آغاز کرده و به مرور زمان فعالیت خود را گسترش داده و با احداث کارگاه خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) در شهرستان دهاقان به فعالیت خود در زمینه تولید انواع چادر، شلوار زنانه و پیراهن مردانه ادامه داده است.

با همکاری یک بانوی بسیجی فرایند تولید چادر را آغاز کردم

بتول شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان با  اشاره به آغاز فعالیت کارآفرینی خود در سال 94 اظهار داشت:  با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مقوله عفاف و حجاب زن، بر خود لازم دانستم فعالیت خودم را در زمینه تولید انواع چادر آغاز کنم و در حد توان نقشی در عرصه  برقراری حجاب در جامعه ایفا کنم.

مسؤول خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) دهاقان با بیان این‌که نیرو‌های بسیجی همیشه فی سبیل الله و بدون چشم‌داشت مالی  به صورت جهادی کار می‌کنند، افزود: با همکاری یک بانوی بسیجی فرایند تولید چادر را آغاز کردم.

وی ادامه داد: پس از مدتی افراد بسیجی دیگری نیز به ما پیوستند و اکنون خوشحالم که سهم کوچکی در بهبود اقتصاد و معیشت خانواده‌ها دارم، بالای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار شده‌اند.

شیروانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: با توجه به نیاز مردم و کادر درمانی به ماسک و اقلام بهداشتی، فعالیت این خیریه بیشتر بر روی تولید ماسک، لباس بیمارستانی، پوشش‌های پلاستیکی و گان متمرکز شد، ۱۵۰ هزار ماسک پارچه‌ای، ۲۰۰ هزار ماسک پلاستیکی  و ۱۰ هزار لباس بیمارستانی و گان در اختیار مردم و بیمارستان‌های استان اصفهان قرار گرفت.

حمایت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان از اشتغالزایی

مسؤول خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) دهاقان با بیان این‌که حمایت‌های مؤثری از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان انجام شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که با نوسانات بازار مواجه هستیم در صورتی که مساعدت‌ها استمرار داشته باشد، افراد بیشتری می‌توانند در این مجموعه اشتغال ورزند.

وی با اشاره به  مسأله طلاق، اعتیاد و بیکاری به عنوان اصلی‌ترین مشکلات اجتماعی کشور، کلید حل این مشکلات را برقراری اشتغال خانواده‌ها دانست و گفت: اگر موضوع کارآفرینی و کار در کشور ما پررنگ شود و از آن‌ها حمایت ویژه شود، خانواده‌ها می‌توانند بدون هیچ آسیبی در کنار هم با صداقت و صمیمیت زندگی شیرینی را سپری کنند.

به گزارش فارس، خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) شهرستان دهاقان با راه‌اندازی بازارچه‌ای در کنار کارگاه تولید، محصولات خود را  با قیمت و کیفیت بسیار مرغوب عرضه می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول