اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌برداری از 86 طرح اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه در کرمان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در هفته بسیج 86 طرح و پروژه اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 86 طرح اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه در کرمان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد جلالی عصر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: در مجموعه سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان پنج اولویت در دستور کار خود قرار داده که نخستین اولویت بحث تامین آب شرب و آب کشاورزی در بخش خدمات مربوط به سازندگی و محرومیت‌زدایی در استان است.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: تامین آب شرب کشاورزی شامل پروژه‌های لایروبی و اصلاح سیستم‌های انتقال آب استخرها در منابع ذخیره آب می‌شود.

جلالی گفت: در بخشی از مناطق محروم استان به دلیل اینکه دسترسی به آب شرب و سالم وجود ندارد، در این زمینه  پروژه‌هایی در دست اقدام است که برخی از  این پروژ ه‌ها به اتمام رسیده و در این هفته به بهره‌بردا ی رسیده‌اند.

وی عنوان کرد: در هفته بسیج از ۴۸۶ پروژه افتتاح شده ۴۰۰ پروژه آن مربوط به بخش سازندگی و محرومیت‌زدایی بود.

جلالی تصریح کرد: اولویت دوم ما در بسیج سازندگی استان کرمان پروژه‌های مربوط به بخش محرومیت‌زدایی است. این پروژه‌ها شامل احداث و ترمیم مدارس و احداث مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، احداث خانه محرومان، احداث سالن ورزشی، اشتغالزایی و کارآفرینی است.

جلالی گفت: در بحث آبرسانی 19 پروژه آب شرب در سطح استان از ابتدای سال تا امروز اجرا شده و مابقی در دست اجرا است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در بخش کشاورزی 29 پروژه در دست اقدام داشتیم که ۲۸ پروژه آن به اتمام رسیده و تنها یک پروژه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: اولویت سوم، بحث بهداشت مردم است که ساخت سرویس بهداشتی و حمام در اولویت قرار دارد که  ساخت سرویس بهداشتی و حمام عمدتا در مناطق محروم و جنوب در حال ساخت است و تعداد 500 سرویس بهداشتی در این مناطق افتتاح کردیم و مابقی در دست اقدام است.

جلالی با اشاره به اینکه چهارمین اولویت ما در بسیج مربوط به  کارآفرینی و اشتغالزایی است، افزود: در هفته  گذشته 86 طرح در حوزه اشتغالزایی در سطح استان افتتاح کردیم که این طرح‌ها مر بوط به مشاغل خانگی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، دامداری سبک و سنگین و ...بودند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: 86 طرح و پروژه اشتغالزایی که در سطح استان به بهره‌برداری رسید برای ۲۳۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اعتبار و تسهیلات پرداختی در زمینه اشتعالزایی یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

جلالی بیان داشت: اولویت پنجم بسیج سازندگی خدمات اجتماعی است که یکی از موضوع‌های این بخش کمک‌های مومنانه است و مرحله سوم کمک‌های معیشتی را از هفته وحدت تا شعبان در دستور کار خود داریم.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته بسیج سازندگی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، ایجاد کارگاه تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی با استفاده از گروه‌های جهادی، ضدعفونی کردن اماکن و معابر پرتردد شهرها می‌توان نام برد.

جلالی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای بسیج در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا اعزام گروه‌های جهادی به مراکز درمانی و بیمارستانی جهت کم‌کردن فشار کاری آنها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 80 نفر از گروه‌های جهادی بسیج در مرکز و شهرهای استان در حال خدمات‌رسانی و کمک به بیماران هستند.

جلالی عنوان کرد: مبلغ کل پروژه‌های سازندگی، کمک‌های مومنانه و ...که در استان انجام شده بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ارزش ریالی کل خدمات ارائه شده توسط بسیج  از ابتدای سال تاکنون بالغ  بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول