اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سیر نزولی کرونا در کرمانشاه پس از ۲ ماه/ ۸۶۴ بیمار بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روند شیوع بیماری کرونا در استان را تا حدودی نزولی اعلام کرد و گفت: از تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار بستری هم‌اکنون به ۸۶۴ نفر رسیده‌ایم، ولی همچنان تعداد بالا است.

سیر نزولی کرونا در کرمانشاه پس از ۲ ماه/ ۸۶۴ بیمار بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمود‌رضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص شیوع بیماری کرونا ویروس، اظهار داشت: روند بیماری و ماهیت ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد، هر موقع که رفتار مردم براساس پروتکل‌ها بهداشتی باشد وضعیت رو به بهبودی می‌رود و هر زمان رعایت نشود وضعیت روبه بحران پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: از نیمه دوم شهریورماه که با افزایش بیماری کرونا مواجه بودیم، روند افزایشی بود تا اینکه در آبان‌ماه به پیک خود رسید طوری که بیش از ۳۲۰ بستری در شبانه روز هم پذیرش داشتیم و تعداد تجمیع بیماران هم به یک‌هزار و ۳۰۰ نفر هم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این روند خوشبختانه هم‌اکنون با ثبات‌تر شده و تا حدودی نزولی شده، تعداد بیماران نسبت به گذشته کمتر شده ولی همچنان تعداد بالا است و این وضعیت شکننده است.

وی گفت: الان (صبح امروز) ۸۶۴ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان  بستری هستند به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۵۵ نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان را ۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این تعداد مرگ و میرهای طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک‌هزار و ۲۲۴ نفر رسیده است.

وی اشاره به اجرای محدودیت‌های هوشمند مقابله به کرونا به مدت دو هفته در استان، گفت: این طرح دو هفته‌ای، طرح خوبی است امیدواریم به کمک ما بیاید و تعداد بیماران را کاهش دهد.

مرادی در خصوص ظرفیت موجودی دارویی و تخت‌های کرونایی در استان، گفت: از لحاظ تخت پیش‌بینی لازم را برای یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی را داریم که در دوره‌ای تا یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار هم پوشش دادیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به جزء بیمارستان سجاد که خصوصی است و نسیم که یک توقف به کار آن دادیم در تمامی بیمارستان‌های استان بیماری کرونایی داریم که بیشترین تعداد با ۱۶۵ نفر در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه و کمترین در شهرستان ثلاث باباجانی با یک بیمار است.

وی حال ۴۶ نفر از بیماران کرونایی استان را وخیم اعلام کرد و افزود: مرتبا تعداد و دپوی دارویی را اضافه می‌کنیم اما از آن‌جا که این بیماری نوپدید است و از قبل داروهای آن مشخص نبوده برخی داروها جدید هستند، اما ذخیره دارو رمدسیویر نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شده و تحت پوشش بیمه هم قرار گرفته است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول