اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تلاش بنیاد علوی برای رفع محرومیت از روستاهای سروآباد

طرح‌های آبادانی و پیشرفت با شعار «کار با مردم، برای مردم» با هدف بهبود معیشت، ارتقای سطح امنیت و کاهش نرخ بیکاری توسط بنیاد علوی اوایل امسال در روستاهای شهرستان سروآباد شروع شده است.

تلاش بنیاد علوی برای رفع محرومیت از روستاهای سروآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بنیاد علوی در سال 98 فعالیت و اقدامات محرومیت‌زدایی خود را با حمایت از مردم در ایجاد صندوق‌های توان‌افزایی در 30 روستای سروآباد آغاز کرد و تقریبا از اوایل امسال در قالب تفاهم‌نامه‌ای کشوری وارد عرصه اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای توسعه و رفع محرومیت در این شهرستان شد.

طرح‌های آبادانی و پیشرفت با شعار «کار با مردم، برای مردم»، توانمندسازی و معیشت پایدار در کشور و با هدف بهبود معیشت، ارتقای سطح امنیت، کاهش نرخ بیکاری و توانمندسازی مردم توسط بنیاد علوی اوایل امسال در شهرستان سروآباد شروع شده است. 

در همین راستا بیش از 10ها طرح از جمله بررسی و تکمیل پروژه آبرسانی به روستای دزلی، توسعه سالن ورزشی شهر اورامان تخت، بررسی امکان کمک به تعمیر و ساماندهی کشتارگاه شهرداری سروآباد و تعمیر و تجهیز درمانگاه شبانه‌روزی شهر اورامان تخت، احداث ۴ استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای بیساران، احداث دیوار حائل رودخانه بیساران، احداث حوضچه آبگیر ایستگاه پمپاژ تفلی روستای زکریان و...شروع و یا به اتمام رسیده است.

احداث ۴ استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای بیساران 

بنیاد علوی همچنین در سال جاری جدای از 2 استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای ژان و آریان، 2  استخر هم به حجم ۴۸۰ مترمکعب و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در بیساران برای آبیاری ۶۰ هکتار باغات این روستا احداث کرده است.

 به دلیل کوهستانی بودن منطقه و ضرورت ایجاد اجرای این پروژه، مصالح بسیار سخت و با چهارپایان به محل انتقال داده می‌شد.

احداث دیوار حائل رودخانه بیساران

احداث دیوار حائل رودخانه بیساران شامل دیوارچینی به حجم یک‌هزار و۲۰۰ مترمکعب با استفاده از سنگ لاشه توسط بنیاد علوی آغاز شد و با متراژ یک‌هزار و۴۰۰ مترمکعب در کمتر از یک ماه به اتمام رسید.

طی سال‌های گذشته به دلیل بارش نزولات آسمانی این رودخانه در فصول سرد سال دچار طغیان شده و خساراتی هم به مردم این آبادی وارد می‌کرد که با اجرای این پروژه از چنین خسارت‌هایی جلوگیری می‌شود.

احداث حوضچه آبگیر زکریان 

احداث حوضچه (آب‌بند) به حجم ۲۰۰ مترمکعب با کار جهادی دو شیفته و ۱۸ نفر نیروی انسانی در مدت زمان ۲۴ روز به اتمام رسید.

به گزارش فارس، قطعا رفع مشکلات و تنگناها در روستاها با توجه به نقش تعیین‌کننده آنها در توسعه اقتصاد و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها امری مهم است و باید در ابعاد مختلف به آن پرداخته شود.

بنیاد مستضعفان از سال گذشته در سروآباد گام در این مسیر نهاده و قدم‌های سازندگی را با مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم برمی‌دارد و تا گذر سروآباد از محرومیت و رسیدن به توسعه، این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول