اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضرب و شتم مرد سیاه‌پوست توسط افسران پلیس فرانسه

سه افسر پلیس فرانسه به دلیل ضرب و شتم «بی‌رحمانه» یک مرد سیاه‌پوست در پاریس از کار تعلیق شدند.

ضرب و شتم مرد سیاه‌پوست توسط افسران پلیس فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک مرد سیاه‌پوست در پاریس توسط پلیس، وزیر کشور فرانسه دستور داد سه افسر پلیس دخیل در این حادثه از کار تعلیق شوند.

صبح امروز انتشار فیلمی از حمله این سه افسر پلیس به این مرد سیاه‌پوست در داخل استودیویی در پاریس خشم کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند فردی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته یک تهیه‌کننده موسیقی بوده است.

دلیل ضرب و شتم این مرد که تنها با اسم کوچک (میشل) در رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفته ظاهراً نزدن ماسک بوده است. پوشیدن ماسک در پاریس برای مهار شیوع کرونا الزامی است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه لایحه‌ای پیشنهاد داده که خواستار محدود کردن فیلمبرداری از پلیس فرانسه و انتشار آن است. 

ای لایحه، اعتراض طرفداران حقوق مدنی و روزنامه‌نگاران را به همراه داشته که می‌گویند تصویب چنین لایحه‌ای می‌تواند موجب مخفی ماندن خشونت پلیس شود.

انتشار فیلم مربوط به ضرب و شتم مرد سیاه‌پوست چند روز بعد از آن اتفاق افتاد که پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور برای تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس استفاده کرد.

 

معترضان در حمایت از مهاجران شعار «همبستگی با [مهاجران] ثبت‌نشده!» سر می‌دادند. در میان شعارهای معترضان، فریاد درخواست برای استعفای «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه هم به گوش می‌رسید.

در تصاویر و ویدئوهایی که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، ضرب و شتم مهاجران از سوی پلیس هنگام تلاش آن‌ها برای پاکسازی میدان از چادرهای مهاجران دیده می‌شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول