اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جشنواره «موسیقی خانقاهی» در سنندج با معرفی برترین ها به پایان رسید

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: جشنواره «موسیقی خانقاهی» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

جشنواره «موسیقی خانقاهی» در سنندج با معرفی برترین ها به  پایان رسید

سرکه وت نجفی در گفت وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد: جشنواره «موسیقی خانقاهی» به مناسبت هفته وحدت و نخستین سالگرد الحاق شهر سنندج به شبکه شهرهای خلاق موسیقی و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خلاق موسیقی سنندج در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره «موسیقی خانقاهی» به واسطه شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: محورهای این جشنواره در دو بخش «تک نوازی دف» و «مولودی خوانی» برنامه ریزی شده بود که با استقبال هنرمندان در سراسر کشور روبرو شد.

وی از معرفی افراد برتر جشنواره «موسیقی خانقاهی» خبر داد و گفت: با نظر هیات داوران و به دلیل نزدیکی توان و تخصص هنرمندان در اجرا 8 نفر در بخش تک نوازی دف و دو گروه در بخش مولودی خوانی جشنواره برگزیده شدند.

نجفی ضمن تقدیر از تمام شرکت کنندگان و هیات داوران تصریح کرد: امسال این جشنواره برای نخستین بار برگزار شد و این احتمال وجود دارد که ضعف و کاستیهایی داشته باشد، دبیرخانه پذیرای هرگونه پیشنهادی از طرف صاحبنظران جهت ارتقاء کمی و کیفی جشنواره برای سالهای آینده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در نهایت برگزیدگان این جشنواره را در دو بخش معرفی کرد و گفت: در بخش«دف نوازی» بهار دهستانی (اراک)، آتنا قرایی پور (تهران)، نازنین مهربانیان (یزد) و نیلوفر نوذری (اصفهان) و آقایان آرین رفیعی (سنندج)، آراز شیخی (سنندج)، محمد مرادی (سنندج) و زانا وکیلی (سنندج) و در بخش «مولودی خوانی» گروه «دیانت» به سرپرستی آقای سید ابراهیم حسینی و گروه «نالی» به سرپرستی آقای حمید وکیلی انتخاب شدند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول