اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلتا: لوکاشنکو پس از تصویب قانون اساسی استعفا می‌کند

رسانه‌های بلاروس گزارش کردند که رئیس‌جمهور این کشور تأکید کرده است که پس از تصویب و اجرایی شدن قانون اساسی جدید، از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

بلتا: لوکاشنکو پس از تصویب قانون اساسی استعفا می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های دولتی بلاروس گزارش کردند که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرده است که پس از اجرایی شدن قانون اساسی جدید از سمت خود استعفا خواهد کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «اکسیوس»، لوکاشنکو روز گذشته (جمعه) در خصوص تصویب قانون اساسی جدید بلاروس گفت: «من با قانون اساسی جدید، دیگر به عنوان رئیس‌جمهور کار نخواهم کرد».

پیش از این، خبرگزاری دولتی بلتا گزارش کرده بود که پس از سفر اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به بلاروس، لوکاشنکو اطمینان داد که قانون اساسی جدید، اختیارات رئیس‌جمهور را اصلاح خواهد کرد و نقش مجلس و دولت تقویت می‌شود.

بنا بر گزارش بلتا، لوکاشنکو طی دیدار با بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانی در «مینسک» تصریح کرد که کناره‌گیری در مقطع کنونی و قبل از تصویب قانون اساسی جدید، مشکل‌ساز خواهد بود.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست (شهریور) در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد، موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که این اعتراض‌ها با هدایت سازمانهای جاسوسی آمریکا شکل گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول