اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برگ دیگری از جنایات ضدانسانی استکبار جهانی/داوران سردار آسمانی معرفی شدند

شهادت دانشمند برجسته شهید محسن فخری‌زاده توسط مزدوران و جیره‌خواران رژیم غاصب و ضدبشری صهیونیستی برگ دیگری به کتاب جنایات این دولت ضدانسانی افزود.

برگ دیگری از جنایات ضدانسانی استکبار جهانی/داوران سردار آسمانی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، جشنواره تئاتر مقاومت پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد: مِنَ‌الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُواللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا/ «حرکت رو به تعالی و پیشرفت‌های روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و دستیابی به فناوری‌های روز دنیا که به برکت مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی جوانان این مرز و بوم صورت گرفته‌است، بار دیگر موجبات خشم و انزجار نظام سلطه و ایادی استکبار جهانی را پدید آورد.

شهادت دانشمند برجسته شهید محسن فخری‌زاده توسط مزدوران و جیره‌خواران رژیم غاصب و ضدبشری صهیونیستی برگ دیگری به کتاب جنایات این دولت ضدانسانی افزود. بی‌شک ریختن خون‌ پاک این جوانان که دل در گرو سعادت و پیشرفت و آبادانی ایران عزیز داشته و دارند، آینده‌ای روشن و پرامید را برای ملت سرافراز و قهرمان ایران رقم خواهد زد.

دبیرخانه و ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به نمایندگی از سوی فعالان حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ضمن تقبیح و انزجار شدید از این حرکت تروریستی و تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده و بازماندگان آن شهید والامقام و همکاران و همرزمان ایشان در سنگر علم و پژوهش، بر ضرورت ادامه راه این شهید در عرصه فرهنگ و هنر مقاومت تاکید می‌نماید.»

 

*معرفی داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی

داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی دومین جشنواره سردار آسمانی معرفی شدند.شهرام کرمی ، سینا دلشادی و رضا گشتاسب داوری و ارزیابی آثار بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی را برعهده خواهند داشت.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهرام کرمی ، سینا دلشادی و گشتاسب قرار است 74 نمایشنامه را که به دبیرخانه  جشنواره سردار آسمانی برای شرکت در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی ارائه شده، مورد بررسی و داوری قرار دهند.

 شهرام کرمی فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی و همچنین دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که تاکنون آثار مختلفی را به عنوان نویسنده و کارگردان منتشر و اجرا کرده است.
 نمایشنامه‌های «شب تار کاهگل نشینان» و «دیوار» و «لطفا با مرگ من موافقت کنید» و «خانه خورشید» و «بلوط های تلخ» و «اتوبان سکوت» و «غریبه های همیشگی» و «شوراب و هشو» و «پوتین های عموبابا» و «مدریک» و «لطفا با مرگ من موافقت کنید» و «پوکه‌های برنجی»  و «چه کسی سهراب را کشت؟» و «نامه‌های شرجی» و «خروس می‌خواند» و «مردی برای همیشه» و «شکار بزرگ شنبه»  و..... از مهمترین آثاری نمایشی این هنرمند است که برخی از آنها در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی برگزیده شده‌اند. آخرین اثر این نویسنده و کارگردان با مضمون مقاومت نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان لب‌هایت برمی‌گشت» است که مهرماه امسال توسط نشر عنوان وبا حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.
اگر بخواهیم به بیوگرافی سینا دلشادی هم اشاره کنیم باید یادآور شویم که این نویسنده و کارگردان در طول سه دهه فعالیت مستمر در حوزه‌ هنرهای نمایشی بیش از بیست نمایشنامه به نگارش در آورده و شش جلد نمایشنامه و مجموعه نمایشنامه را به چاپ رسانده است.
وی که دکتری حرفه‌ای مدیریت استراتژیک دارد، تاکنون به عنوان عضو شورای نظارت بر نمایش در استان‌های مرکزی و مازندران، ریاست انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه‌ مرکزی و داوری‌ جشنواره‌های استانی و کشوری نیز فعالیت کرده و به عنوان نویسنده، کارگردان و طراح صحنه برگزیده‌ جشنواره‌های استانی و ملّی شناخته شده است.

رضا گشتاسب نیز  که دیگر داور مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی است، به واسطه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایش، تا امروز در کارنامه هنری خود به عنوان نویسنده اول جشنواره ملی تولیدات حوزه  هنری ۱۳۸۷، نویسنده اول جشنواره ملی فتح خرمشهر 1390، نویسنده برگزیده جشنواره ملی ماه در هفتمین دوره سال 1389، نویسنده اول نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی، نویسنده برگزیده جشنواره ملی مقاومت در سال۱۳۹۰ و نویسنده اول ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار سال۹۷ شناخته شده است. از این نویسنده کتاب‌هایی با عنوان «خواب برهنه برف»، «پاییز نگفته بود»، «چند خواب از زندگی‌‌بارانی»، «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین»، «ماموریت جدی آقای چرچیل»، «مجموعه یادگار رهایی»، «مجموعه قلم روشن» به چاپ رسیده است. 

دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  و به دبیری امیرحسین شفیعی، از نیمه اول دی‌ماه سال جاری در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در استان کرمان برگزار خواهد شد.
 

*پیام های تسلیت درگذشت پرویز پورحسینی

در پی درگذشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس پیام تسلیتی صادر کرد. درگذشت ناباورانه هنرمند ارزشمند و بازیگر توانا زنده‌یاد پرویز پورحسینی موجبات تالم خاطر هنردوستان و علاقه‌مندان به هنر این بازیگر نجیب و دوست‌داشتنی را پدید آورد.

نقش‌آفرینی‌های ماندگار و جاویدان این هنرمند، بی‌شک در خاطر و اذهان جامعه هنردوست ایران، جاویدان خواهد ماند. انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این بازیگر محبوب و بااصالتِ هنرهای نمایشی کشور، فقدان ایشان را به خانواده ایشان و عموم جامعه هنری تسلیت عرض می‌نماید.

* پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است

سید مجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نوشته است: امید داشتیم که پرویز پورحسینی به سلامت از بستر بیماری بیاید اما افسوس که بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان را از دست دادیم، و اندوه بزرگ دیگری جامعه فرهنگ و هنر و ایران را به سوگ نشاند. پورحسینی چند دهه به استمرار در عرصه هنر نقش ایفا کرد و به حرکت و بالندگی تئاتر و سینما و هنر ایران کمک کرد. پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است و نام و یاد و هنرش در یاد و جان مردم ماندگار است.

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده گرامی و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد پورحسینی علو درجات را از درگاه خداوند خواستارم

همچنین قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

پیام آشنا به این شرح است: «بیش از سه‌ماه از رونمایی کتاب «ماندگاران صحنه ۲»؛ زندگی‌نامه پرویز پورحسینی و همزمانی آن با تولد ۷۹ سالگی این بزرگمرد دنیای صحنه و تصویر نمی‌گذرد و چه اندوه‌بار است که به همین فاصله کوتاه از زادروزش، سوگوار درگذشتش شده‌ایم.

مرد بزرگی که هیچ از انسانیت، اخلاق، ادب و هر آن‌چه شایسته نشاندن نام «استاد» پیش از نام نامدارش بود کم نداشت، بر صحنه و در دنیای تصویر خوش می‌درخشید و کارنامه کاری‌اش مزیّن به همکاری با نام بزرگان هنر این مرزوبوم بود. درگذشت این پیشکسوت دنیای هنر را به خانواده محترم ایشان، شاگردان، دوستداران، علاقه‌مندان و تماشاگرانش تسلیت می‌گویم. جایگاهش در نزد پروردگار رحمان و رحیم نیکو و بلندمرتبه باد.»

پرویز پورحسینی جمعه هفتم آذرماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت. 

* بحران‌های کرونا و پاسداشت مدافعان سلامت در بخش «رادیوتئاتر»

از جمله رویکردها و محورهای بخش «رادیوتئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر که مهلت حضور در آن تا ۲۵ آذرماه تمدید شد، پرداختن به مدافعان سلامت و بحران‌های ناشی از کرونا است.  بخش «رادیوتئاتر» این رویداد به مدیریت امین رهبر در دو بخشِ «اصلی» و «ویژه» برگزار می‌شود. موضوعات بخش «اصلی» شامل جهش تولید ملی، مدافعان سلامت، بحران ناشی از کرونا، صلح جهانی و اخلاق ایرانی است. همچنین موضوعات بخش «ویژه» عبارت است از گرامیداشتچهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و معرفی زندگی شهدای دفاع مقدس و مقاومت، به ویژه شهید سردار سلیمانی.

سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر از بین آثار متقاضی، پذیرای ۱۰ اثر برای شرکت در بخش «رادیوتئاتر» خواهد بود و بنا بر درخواست متقاضیان مهلت ارسال آثار برای حضور در این بخش تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

متقاضیان می‌بایست تا تاریخ مشخص‌شده فایل صوتی نمایش خود را با فرمت MP۳ بر روی سه نسخه CD یا DVD از طریق پست یا به صورت حضوری به دبیرخانه ‌سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر ارائه دهند و کد رهگیری دریافت کنند. ادامه مراحل ثبت تقاضا با درج کد رهگیری در سایت جشنواره به آدرس https://fitf.theater.ir/  صورت می‌گیرد. درج نام اثر، نام و نام‌خانوادگی صاحب اثر و شماره تلفن همراه او بر روی لوح فشرده ضروری است.

دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم با کدپستی ۱۱۳۳۷۱۳۵۱۴ قرار دارد و شماره تماس آن ۶۶۷۰۰۸۲۰ و ۶۶۷۱۵۰۵۹ است. 

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول