اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقام، مطالبه مشترک مدیران چهارمحالی در خصوص ترور شهید فخری‌زاده

جمعی از مسؤولان دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری در پی عمل جنایات‌کارانه روز گذشته در خصوص شهات شهید فخری‌زاده واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ترور ناجوانمردانه یکی از چهره‌های علمی کشور شهید فخری زاده، تعدادی از مدیران و نخبگان سیاسی چهارمحال و بختیاری به این حادثه تلخ واکنش نشان دادند که گزیده‌ای از پیام‌ها و بیانیه‌ها در زیر آمده است.

پیام امام جمعه شهرکرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی ضمن تاکید بر تقویت روحیه ملت ایران، گفت: بار دیگر دست پلید و جنایتکار صهیونیست وآمریکای خبیث از آستین مزدوران کثیف آن‌ها بیرون آمد و به خیال واهی و شیطانی خود چهره‌ای دانشمند را از این امت ظالم‌ستیز و استکبارشکن گرفت، بسا خواب پریشان که تعبیری جز قوت این ملت و بی پایگی و ویرانی کاخ های ستم را نداشته و ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این ترورهای کور هیچگاه نتوانسته امت انقلابی را از حرکت باز دارد اگر بیش از ۱۷ هزار ترور توانست آسیبی به حرکت انقلابی ایران اسلامی وارد کند ترور این دانشمند برجسته هم چنین خواهد بود.

نکونام در پیام خود با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: اگر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توانست مانع حرکت پرشتاب انقلاب باشد ترور دکتر محسن فخری زاده هم می‌تواند اما همانگونه که تاکنون هر آنچه خون عزیزان ما را ریختند گل‌های پرطراوت و شاداب روئید و دانش دفاعی و هسته‌ای ریشه دارتر شد، سلاح‌های دفاعی برّنده‌تر و موشک‌ها دوربرد‌تر و هدف‌زن تر گردید، فناوری‌های دانش بنیان و دستاوردهای علمی چشم جهانیان را مجذوب‌تر کرد.

آنها چهار دانشمند را قبل از فخری زاده از ما گرفتند چه حاصلی برای ایشان داشت جز آنکه دانشجویان هسته ای افزون تر و تمرکز علمی بر دانش بومی بیشتر شد و جوانان و پرورش یافتگان این دانشمندان پر انگیزه تر از قبل ادامه دهنده راه اساتید خود شدند و یکی پس از دیگری بالندگی برای این کشور به ارمغان آورده و می آورند.

در پایان این بیانیه آمده است: این فوز عظیم و شهادت عرشی را به محضر قائدعظیم الشّأن و رهبر فرزانه و پرچمدار دانش و بینش تبریک و تسلیت می گویم و همچنین به خانواده مقاوم و بصیر این شهید والاقدر و به امت اسلامی ایران و به هم استانی های عزیزم که همه متأسّف از این ضایعه هستند و البته مصمم برای ادامه راه روشن و سازنده او ، تسلیت و تبریک عرض میکنم  و برای آن شهید معظّم علوّ درجات مسئلت دارم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

ابراهیم شریفی ضمن تبریک و تسلیت این حادثه به ملت ایران و مقام معظم رهبری در پیامی تاکید کرد: اینک که در کمال تاثر در فراق دانشمند شهید محسن فخری‌زاده نشسته‌ایم، امید آن داریم که خون به ناحق ریخته شده این شهید عزیز پایه‌های لرزان استکبار و صهیونیسم را لرزان‌تر از پیش خواهد کرد.

خون این شهید ارزشمند، وحدت ایران اسلامی را تقویت و اندیشه معاندان نظام را در ایجاد اختلاف داخلی نقش بر اّب می‌سازد.

در انتهای این بیانیه آمده است: بدون شک این اینگونه ترورهای کور، سندی دیگر از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردمان دلیر و آزاده آن در همواره زمان نشان داده و ثابت کرده‌اند که در راه حفظ اصول و ارزش‌ها تا پای جان می‌ایستند و از بذل جان و مال و خون خود برای آبیاری درخت تناور و سربلند انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری

فرحناز قائدامینی ضمن محکوم کردن ترور دانشمند کشورمان تاکید کرد: آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی و دشمنان ملت بزرگ ایران باید بدانند، هنوز کلام امام بزرگوارمان که فرمودند: "بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود" در گوشمان طنین انداز است و شهادت این دانشمند فرهیخته نه تنها خللی در پیشرفت حرکت علمی ایران عزیزمان ایجاد نخواهد کرد، که جوانان غیرتمند ایرانی با انگیزه و اراده ای مضاعف، راه این شهید بزرگوار را ادامه خواهند داد و برای توسعه علمی و فناوری ایران اسلامی تلاش خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی

حسینعلی مقصودی در پیامی نوشت: یقینا این جنایت مذبوحانه بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون پاک این شهید و دیگر شهدای عزیز هسته‌ای و غیرهسته‌‌ای، دامن مسؤولان بزدل این رژیم جعلی را خواهد گرفت.

ائمه جماعات ادارات

در قسمتی از بیانیه آمده است: این اقدام محصول تفکر و تلاش‌هایی است که چند سال گذشته در قالب مذاکره به ثمر نشسته است و ادامه این راه نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت، از همین رو با تأکید بر اصلاح روند دولت در تعامل با دشمنان قسم خورده نظام، پاسخ قاطع و انتقام سخت را از مسؤولان انتظار داریم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول