اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

صبوری و ثابت‌قدمی مهم‌ترین ویژگی شهید فخری زاده بود

وزیر راه و شهرسازی درباره شهید فخری زاده گفت: مهم‌ترین ویژگی این بزرگوار صبوری و ثابت‌قدمی بود و همواره تلاش می‌کرد که کاری را که شروع می کند، ادامه دهد و از بابت دیر به نتیجه رسیدن احساس یاس نکند.

صبوری و ثابت‌قدمی مهم‌ترین ویژگی شهید فخری زاده بود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز شنبه 8 آذرماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» با اشاره به رفاقت با شهید فخری زاده اظهار داشت: ضمن عرض تسلیت به مردم و خانواده عزیز شهید محسن فخری زاده باید گفت که ایشان از افراد شایسته، متعهد و خستگی‌ناپذیر بودند.

وی اضافه کرد: آشنایی ما با شهید فخری زاده از حدود سه دهه پیش در بین مباحث صنعت و تعلیمات دفاعی شکل گرفت، در حقیقت در جریان تجارب و درس‌های مربوط به دفاع مقدس که ایشان در تعامل با نیروهای مسلح در صنعت دفاعی ارائه کردند که البته مهم‌ترین آن دستیابی به فناوری‌های نوین و پیشرفته بود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته مردم ما مستحضر هستند که مستکبران علوم و فناوری‌های نوین را انحصاری کردند و اجازه ورود هیچ کشوری را در آن عرصه ندادند و حتی دانشجویان ما را از دانشگاه‌های مرتبط به رشته‌های علوم پیشرفته در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی حذف کردند و این اراده و حضور عاشقانه و خدمت در عرصه فناوری نوین همیشه مورد تهاجم دشمن بود، به‌ویژه رژیم صهیونیستی که به‌عنوان یک رژیم تروریست شهره عام و خاص است و نخست‌وزیرشان از ایشان نام می‌برد و می‌گوید این اسم را به خاطر بسپارید، فقط به خاطر کینه‌ای که از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی داشتند.

اسلامی درباره ویژگی‌های شخصی شهید فخری زاده گفت: مهم‌ترین ویژگی این بزرگوار صبوری و ثابت‌قدمی بود و همواره تلاش می‌کرد که کاری را که شروع می کند ادامه داده و از بابت دیر به نتیجه رسیدن احساس یاس نکند؛ شهید فخری زاده همان اولین نفرات و عناصری بودند که با پدیده کرونا به‌صورت کاملاً جهادی و علمی برخورد کردند و در تعامل با وزارت بهداشت کیت تشخیصی ساختند و در این عرصه گام‌های بزرگی برداشتند.

وی افزود: مهم‌ترین خاطره من از این بزرگوار تازه‌ترین آن است که چند وقت پیش نزد من آمده و می‌خواستند برای جوانان دانشمندشان معیشت و رفاه و مسکن تهیه کنند و فوق‌العاده بی‌تابی می‌کردند که بتوانند گامی برای این بچه‌ها بردارند؛ این نکته نشان می‌دهد که وقتی در حوزه فناوری کار می‌کنید در حقیقت کاری انسان‌محور انجام می‌دهید و توجه به مسائل انسانی در حوزه تحقیقات به‌ویژه تحقیقات نوین، فاکتور بسیار مهمی است و نشانه این است که برای ظرفیت و عناصر تعیین‌کننده، اهمیت قائل هستید و این دغدغه بزرگ این شهید بزرگوار بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول