اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اعلام انزجار اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس از اقدام ددمنشانه ترور دانشمند هسته‌ای کشور

رئیس دانشگاه و اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در نشست امروز این ستاد، انزجار خود را نسبت به اقدام ددمنشانه ترور شهید فخری زاده، دانشمند ارزشمند هسته ای کشور اعلام داشته و این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

اعلام انزجار اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس از اقدام ددمنشانه ترور دانشمند هسته‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی در ابتدای نشست امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده و ادای احترام به تمامی شهدای والامقام میهن، هر شهید را سند اعتباری برای نظام جمهوری اسلامی و مصداق حقانیت آن دانست که دشمنان اسلام آن را بر نمی تابند.

وی، شهید فخری زاده را از دانشمندان بزرگ هسته ای کشور خواند که همواره دشمنان و بدخواهان در پی آسیب به ایشان بودند و سرانجام مسیر پرافتخار حیاتش با برگ زرین شهادت به پایان رسید.

او از دست دادن بزرگانی چون شهید فخری زاده را که در مسیر دانش و خدمت، جان خود را فدا کرده اند، سرمشقی بزرگ برای تمامی مسوولان و اندیشمندان کشور خواند.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به سفر سه روزه به تهران و برگزاری نشست های مشورتی با مسوولان ارشد وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، دستاوردهای این سفر را در توسعه حوزه بهداشت و درمان استان مثبت ارزیابی کرد.

توسعه سلامت فارس با همدلی بین بخشی در استان

وصول بخشی از اعتبارات دانشگاه از سازمان برنامه و بودجه با پیگیری استاندار فارس و تنظیم تفاهم نامه برای راه اندازی دستگاه پیشرفته توموتراپی در مرکز آموزشی درمانی نمازی، از جمله مهم ترین دستاوردهایی بود که رئیس دانشگاه بیان کرد.

لطفی با پیگیری آخری وضعیت مربوط به کروناویروس در استان، راهکارهای مهار این بیماری در شهرها و مناطق دارای بیشترین میزان شیوع را بررسی کرده و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

 بررسی وضعیت تخت های بیمارستانی در بخش های عادی و ویژه، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که پیرامون بهبود شرایط کنونی تبادل نظر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به ضرورت کاهش بار مراجعه به سازمان در شرایط کنونی، میز خدمت دانشگاه را یک ظرفیت مناسب در این زمینه برشمرد که در دوران کرونا می تواند از بار مراجعه به ساختمان مرکزی دانشگاه و افزایش امکان انتشار بیماری بکاهد.

وی در ادامه نشست امروز، به ارزیابی موارد نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، آخرین وضعیت کارکنان مبتلا در استان، وضعیت پذیرش بیماران و علت های جان باختن مبتلایان طی روزهای اخیر پرداخت.

بررسی نحوه اجرایی شدن ابلاغ مربوط به تعطیلی سازمان ها در هفته جاری، با توجه به حساسیت حیطه خدمت برخی واحدهای دانشگاه به ویژه در شرایط کنونی، دیگر محور نشست امروز این ستاد بود.

معاون درمان دانشگاه نیز آخرین وضعیت بیماران بستری در بیمارستان های استان و شرایط مربوط به ظرفیت تخت های عادی و ویژه برای پذیرش بیماران کروناویروس را اعلام کرد.

دیگر اعضای این ستاد نیز ضمن اعلام اقدامات انجام گرفته در زمینه مقابله با کرونا، گزارش روند اجرایی مصوبات نشست های پیشین این ستاد را به رئیس دانشگاه اعلام کردند و پیرامون بهبود فعالیت ها تبادل نظر شده و دستورات لازم صادر شد.

دویست و سیزدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا ویروس صبح امروز، هشتم آذر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول