اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود

امروز داغ سنگین و جگرسوز شهید فخری‌زاده عزیز، همه امید دشمنان و مزدوران نمک به حرام داخلی‌شان را، بر باد داد. ملت ما امروز خواهان انتقام این خون مطهر و باارزش است.

بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- سیدرضا حسینی: مناسب دیدم که سخن خود را با فرازی از فرمایشات نورانی و ارزشمند بنیانگذار عظیم¬القدر انقلاب اسلامی، خمینی عزیز آغاز کنم. گرچه این فرمایشات، به مناسبت شهادت آیه¬الله مطهری(ره) بیان شده¬است؛ اما پیام این کلمات مقدس، مخصوص به زمان صدور نبوده؛ برکت آنها، همچنان جاری است.

«یکی از فرق‌های[تفاوت‌های] مکتب اسلام، مکتب توحید، با مکتب¬های انحرافی، مکتب¬های الحادی،‌‎ ‌‏این است که رجال این مکتب، شهادت را برای خودشان فوز عظیم می دانند: ‌‏یَا لَیتَنِی کُنتُ‌‎ ‌‏مَعَهُم فَأَفُوزَ فَوزاً عظیما.ً(سورۀ نساء، آیۀ ۷۳)‏ از شهادت استقبال می کنند؛ چون قائل هستند به اینکه، مابعد این‌‎ ‌‏عالم طبیعت، عالَم¬های بالاتر و نورانی¬تر از این عالم است. ... جوان¬های ما شهادت را طالبند. علمای متعهد ما،‌‎ ‌‏برای شهادت پیشقدم می شوند. ... ما و شاگردان مکتب توحید، از شهادت‌‎ ‌‏نمی¬هراسیم؛ نمی¬ترسیم. بیایند امتحان کنند؛ چنانکه امتحان کردند.

و یکی از نکته‌هایی که موافق حدیث، تحقق پیداکرد؛ این است که در حدیث است که ‌‏لاَیَزَالُ یُؤیَّدُ هَذَا الدِّینُ‌‎ ‌‏بِالرَجُلِ الفاجر(کنز العمال، ج ۱، ص ۱۷۰) با مردهای فاجر ـ به ارادۀ خدا ـ این دین ما تأیید می-شود. ... ظالم با اعمال ظالمانۀ‌‎ ‌‏خودش، دین عدل را تأیید می کند؛ و لایزال اینطور بوده است.

این رجل[بخوانید: عناصر] فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت[ریختند]، تأیید کرد[ند] دین خدا را. یعنی خدا‌‎ ‌‏دین خودش را، به او[آنها] تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب‌‎ ‌‏باید زنده بماند؛ این نهضت باید زنده بماند؛ و زنده¬ماندنش، به این خونریزی¬هاست.‌‎ ‌‏بریزید خون¬ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می¬کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‌‎ ‌‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما، صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‌‎ ‌‏شب، متفکران ما را می¬کشید؛ برای اینکه منطق ندارید ... منطق شما ترور است! ... لکن با ترور شخصیت¬های بزرگ ما، شخص¬های بزرگ‌‎ ‌‏ما، اسلام ما، تأیید می¬شود.»‏(14 اردیبهشت 1358)

در مکتب اسلام و انقلاب عزیز اسلامی، خون شهید، وحدتبخش و انسجام¬آفرین است؛ و این، تنها یکی از برکات خون مقدس شهیدان ما است.

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه، به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر، جان عزیز و گرانبها را، به خاطر تلاش¬های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت؛ و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.(08/09/1399)

دشمنان جنایتکار ملت ایران، در عرصه¬های گوناگونی درحال جنگ و انتقام¬گیری از ملت ایران هستند. از یکسو، بهترین و مؤثرترین فرزندان این ملت را، بزدلانه به شهادت می¬رسانند؛ و از سوی دیگر، تلاش می¬کنند که ملت وقتی از وجود[جسمانی] شهید عزیزش محروم شده؛ از برکات و دستآوردهای خون شهیدان هم، بی¬بهره بماند.

گرچه قطره¬قطره این خون¬های مطهر، برای ما باارزش فراوان است؛ و هیچ چیزی، این فقدان¬ها و ضایعه¬ها را، جبران نمی¬کند؛ اما مبادا بر خلاف خواست شهیدان عزیزمان، جدول[پازل] عملیاتی دشمن را، ناآگاهانه تکمیل کنیم؛ و با گرفتن سرانگشت اتهام به سوی همدیگر، خسارت مضاعفی را، برای کشور و انقلاب رقم بزنیم.

اما شنیدن خبر آماده شدن عده ای برای احیای برجام نافرجام و گشودن باب مذاکره با دیو استکبار- آمریکای جنایتکار- به بهانه اینکه شخص ترامپ، مظهر همه خباثت¬ها و دشمنی¬ها بود؛ و با رفتن او و دارودسته¬اش از کاخ سیاه، راه برای مذاکره مجدد و برقراری ارتباط، هموار شده است؛ دل همه علاقمندان به عزت و سربلندی ایران عزیز را به¬دردمی¬آورد؛ و نگرانی از میدان¬داری بازیگران خودفروخته برای به¬یغمادادن ثمره خون شهیدان¬مان، جگرها را سوزان می¬کند. اما مطمئن هستیم با وجود ملتی بیدار و پیرو رهبری بزرگ و هوشیار، و به برکت خون مطهر شهیدان عزیزمان- بویژه شهید سربلند و پرآوازه، دانشمند کم¬نظیر، دکترمحسن فخرزاده عزیز- ، این مکر دشمنان خارجی و اذناب داخلی¬شان، نیز بی¬ثمر خواهدبود.

در این 41 سال، ملت ما، هر دو جناح حاکم بر آمریکا را، بارها آزموده؛ و با همه وجود دریافته است است که با این رفت و آمدها، هرگز استراتژی آمریکا تغییر نمی¬کند؛ بلکه تغییرات، صرفاً در سطح راهکارها و شیوه¬های اقدام است. اینکه نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: انسان مؤمن، از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود(اصول کافی، ج5، ص597)؛ ما نه¬تنها یکبار- بلکه بارها  و بارها- آمریکا را آزموده و با انواع شیوه¬های استعماری آنها آشنا شده؛ و زهر مکرر آن را، نیز چشیده¬ایم. جالب اینکه در طول این سال¬ها، ملت ما، خسارت بارترین ضربه‌ها را، در دوران حاکمیت هم¬حزبی¬های بایدن خورده¬اند؛ و هنوز این موضع خصمانه در باره سردار دل¬ها، شهید سلیمانی را به یادداریم که بایدن نوشت: سلیمانی مستحق مرگ بود!! حال چه شده¬است که بوی کباب به بینی برخی رسیده؛ و فیل¬شان هوس هندوستان کرده¬است!؟

به نظر می‌رسد این تحرکات خائنانه، ربطی به حوادث داخلی آمریکا و تغییر و تحولات کاخ سفیدنشینان ندارد. جریان وطن¬فروش و غربزده، که گاهی از سفیران تامّ و تمام آمریکا نیز آمریکایی¬تر عمل کرده و یاوه¬سرایی می¬نمایند؛ تصور می¬کنند که این خانه¬تکانی در کاخ سیاه، فرصت مناسبی برای طرح پررنگ¬تر و پیگیری جدّی¬تر دیدگاه¬ها و شعارهایشان و ایجاد انتظار کاذب در ذهن مردم و فریب افکار عمومی، به بهانه برداشتن فشار از روی مردم و رفع تحریم¬ها است. آنها به کشور و ملت خود، هیچ تعهدی ندارند؛ و این را بارها و بارها ثابت کرده¬اند. اما در مقام نوکری و مزدوری دشمنان ملت و مملکت، تاریخچه پُروپیمانی درست¬کرده و رزومه قطوری دراختیاردارند!! لیکن وقتی که امیر سخن(ع) می¬فرمایند: «حُب الشیئی یُعمی و یُصم»(من لایحضره الفقیه، ج 4، ص380، حدیث 5812)، واقعاً دلدادگی و مزدوری بیگانه، آنها را کر و کور کرده؛ نه بی¬التفاتی نظام سلطه به خود را می¬بینند؛ و نه از تاریخ تجربه می¬آموزند؛ و نه فریادهای مستمر ملت بزرگ و آزاده و ظلم¬ستیز ایران و شعار هیهات منا الذله آنان را می¬شنوند.«صُمٌ بُکمٌ عُمیٌ فهم لایعقلون»(سوره بقره، آیه 170)

این غربگدایان و افسادطلبان، بدانند که هرگز از لحاظ درجه نوکری و مزدوری، به گرد رضاخان قلدر و پسر جنایتکار او- محمدرضا- نخواهندرسید؛ اما دیدید و همه دنیا دیدند که آمریکا و غرب، با این پدر و پسر نگون¬بخت و خسرالدنیا و الآخره(سوره حج، آیه 22)، چگونه رفتار کردند!؟

اما مردم ایران دلگرم باشند که امروز، خون مطهر شهید عزیز و دانشمند بزرگ ملت- دکتر محسن فخرزاده- به یاری ملت خود آمده؛ حق فرزندیِ اسلام و ایران را، تمام می‌کند. اگر ذرّه‌ای تردید به چرخش به سمت غرب و گشودن باب مذاکره، در دل برخی از افراد ملت ایجاد شده بود- که قطعاٌ نشده بود!- امروز داغ سنگین و جگرسوز شهید فخرزاده عزیز، همه امید دشمنان و مزدوران نمک به حرام داخلی‌شان را، بر باد داد. ملت ما امروز خواهان انتقام این خون مطهر و باارزش است؛ و بر آمران و عاملان جنایتکار آن، لعن و نفرین می¬کند. امروز اگرچه جریان غربگرا و وطنفروش داخلی در قالب روشنفکری و هنرمندی و ...، خفقان گرفته و برای از دست رفتن چنین سرمایه عظیم ملی، غمگین نیستند؛ و اشک سوگ نمی¬ریزند؛ و جلو دفاتر سازمان¬های بین¬المللی و سفارتخانه حامیان این جنایت، تجمع و تحصن نمی‌کنند؛ و شمع برنمی‌افروزند؛ اما این عناصر پست و بی¬مقدار و اربابان خونخوار و رذل آنها بدانند؛ که اگر شرایط خاصّ ایام کرونا مانع نبود؛ قطعاً ملت رشید و سربلند ایران اسلامی، در تشییع و مراسم گرامیداشت این سردار عرصه جهاد و دانش، طوفانی برپامی¬کردند؛ که بنیان آنها را، برمی‌انداخت.

اینان، قطعاً هنوز مراسم شهید سلیمانی عزیز و شهید طهرانی مقدم بزرگ را، به یاد دارند!؟ ملت ما، با عهدی که با امام و شهیدان و با رهبر و مقتدای بزرگ و سکاندار گران‌سنگ کشتی انقلاب اسلامی بسته‌اند؛ فریب دشمن را نخورده و نخواهندخورد؛ و از یک قطره خون شهیدان عزیزشان نخواهند گذشت؛ و هر دست و زبانی که برای خیانت به این مقدسات دراز شود؛ آن را با صلابت حسینی(ع) خود، قطع خواهندکرد. اما هوشمندانه و صبورانه، دست دشمن را خوانده و به آدرس اشتباه آنها، توجه نخواهندکرد؛ و خشم مقدس خود را، برای روز انتقام و تحت تدابیر امام و مقتدای خودشان، در سینه نگاه خواهند داشت.

یادمان هست که وصیت و خواسته همه شهیدان بزرگوار ملت، اتحاد و همدلی گرد محور ولایت بوده است؛ و مردم ما، برای رسیدن به آرمانهای بزرگ خود، راهی جز این، سراغ ندارند.

الا انّ نصرالله قریب(سوره بقره، آیه ۲۱۴)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول