اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

605 هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با پایان یافتن زمان کشت پاییزه برای گندم، 605 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت گندم دیم و آبی رفت.

605 هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم رفت

حیدر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه کشت پاییزه امسال در محصول گندم 32 هزار و 300 هکتار کشت آبی و 558 هزار هکتار کشت دیم بود که در پایان آبان ماه که زمان کشت پاییزه برای محصول گندم به پایان رسید، 32 هزار و 500 هکتار کشت آبی و 573 هزار هکتار نیز کشت دیم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با این حجم از کشت برنامه ابلاغی در کشت گندم 103 درصد تحقق یافت، افزود: امیدواریم با بارش‌های مناسبی که از همین الان مشاهده می‌کنیم در زمان برداشت محصول عملکرد قابل قبولی را شاهد باشیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: همچنین برنامه ابلاغی برای کشت جو نیز 6 هزار هکتار کشت آبی و 30 هزار هکتار کشت دیم بود که 100 درصد این برنامه نیز تحقق یافت.

مرادی یادآور شد: در کشت خلر و ماشک نیز با وجود اینکه در سال زراعی گذشته تنها 900 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصولات رفت، امال امسال تا امروز هزار و 950 هکتار از دیم‌زارهای استان زیر کشت این محصولات رفته است.

وی بیان کرد: برنامه کشت انتظاری دانه‌های روغنی و حبوبات نیز در دست اقدام است که با توجه به بارش باران و برف فعلا امکان تحقق این برنامه وجود ندارد و منتظر مساعد بودن شرایط جوی برای تحقق این برنامه نیز هستیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 25 تن بذر گلرنگ تهیه و وارد استان شده که برای زیر کشت بردن هزار هکتار از اراضی کشت استان این مقدار بذر کافی است و به محض مساعد بودن شرایط جوی، کشت آن آغاز می‌شود.

مرادی اظهار کرد: بذور حبوبات مورد نیاز نیز خریداری شده و در حال انتقال به استان است که طی چند هفته آینده کشت آنها نیز آغاز می‌شود تا تمامی برنامه ابلاغی کشت استان تحقق یابد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول