اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گوترش بدون محکوم کردن تل‌آویو، بر تعهد خود به فلسطین تاکید کرد

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز یکشنبه 29 نوامبر به مناسبت «روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین» پیامی صادر کرد و در آن از تعهد خود به فلسطینیان سخن گفت.

گوترش بدون محکوم کردن تل‌آویو، بر تعهد خود به فلسطین تاکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، بدون محکوم کردن اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی، بر تعهد خود برای پیگیری راهکار دودولتی تاکید کرد.

به گزارش وبسایت «سازمان ملل»، متن کامل پیام کامل گوترش بدین شرح است:

«در حالی که سازمان ملل هفتاد و پنجمین سالگرد (تاسیس) خودش را آغاز می‌کند، موضوع فلسطین به طرز دردناکی همچنان حل نشده باقی مانده است.

همه‌گیری کووید-19 اقتصاد فلسطین را نابود و وضعیت از قبل شکننده انسانی، اقتصادی و سیاسی در غزه را بیش از قبل تضعیف کرده است و این وضعیت با محدودیت‌های فلج‌کننده در زمینه عبور و مرور و دسترسی‌ها بدتر شده است.

در همین بین، چشم انداز حصول به راهکار دو دولتی بیش از پیش در حال فاصله گرفتن است. مجموعه ای از عوامل از قبیل توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی، افزایش شدید تخریب منازل و سازه‌های فلسطینی، خشونت و ادامه اقدامات ستیزه طلبانه در حال تداوم ایجاد رنج عظیم است.

رهبران اسرائیلی و فلسطینی برای یافتن هر گونه گشایشی به منظور احیای امید و دستیابی به راهکار دو دولتی، مسئولیت دارند.

من بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، توافقات دو جانبه و قوانین بین‌المللی همچنان به حمایت از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به منظور حل منازعه و پایان دادن به اشغالگری طبق رویکرد دو دولتی متعهد هستم که در آن اسرائیل و یک فلسطین مستقل، دموکراتیک و مستقل در کنار هم در صلح و امنیت و در چارچوب مرزهای امن و به رسمیت شناخته شده قبل از 1967 و به پایتختی اورشلیم (قدس) برای هر دو کشور  زندگی کنند.

من امیدوارم تحولات اخیر رهبران فلسسین و اسرائیل را به ورود مجدد به مذاکرات معنادار با حمایت جامعه بین‌المللی تشویق کند و فرصت‌هایی برای همکاری منطقه‌ای ایجاد کند.

ما همچنین باید هر کاری که می‌توانیم برای کاستن از رنج مردم فلسطین انجام دهیم.

من به شدت نگران وضعیت مالی آنروا(آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) هستم. این نهاد نقشی اساسی به عنوان اصلی ترین تامین کننده مستقیم کمک حیات بخش به 5.7 میلیون مهاجر فلسطینی ایفا می‌کند.

من از همه کشورهای عضو (سازمان ملل) برای توانمند کردن آنروا به منظور انجام وظایف حیاتی خودش در زمینه نیازهای انسان دوستانه مهاجران فلسطینی در این دوره همه گیری (کرونا) تقاضای کمک فوری دارم.

در این روز بین‌المللی همبستگی (با مردم فلسطین)، من همچنین تسلیت عمیق خودم را بابت درگذشت دردناک دکتر صائب عریقات دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین و مذاکره کننده ارشد فلسطینیان در فرایند صلح خاورمیانه را اعلام می‌کنم.

بیایید ما با هم عزممان را برای احیای تعهدمان به مردم فلسطین به منظور حصول به خواست آنها برای دستیابی به حقوق مسلمشان و ایجاد آینده‌ای توام با صلح، شرافت، عدالت و امنیت جزم کنیم».

تاکید چند باره دبیرکل سازمان ملل در این پیام بر تعهدش به راهکار دو دولتی در حالی انجام شده که رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های دولت آمریکا، همچنان در حال شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطینیان است.

گوترش درباره وضعیت مالی «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) هم هشدار داد که پیش از این مقام‌هایش اعلام کردند که منابع مالی این نهاد امدادی ته کشیده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول