اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اجرای پروتکل الحاقی خطرناک است/ بازرسان آژانس جاسوس هستند

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: دسترسی‌های اعطا شده به دستور روحانی و ظریف در قالب اجرای پروتکل الحاقی خطرناک است زیرا بازرسان آژانس جاسوس هستند.

اجرای پروتکل الحاقی خطرناک است/ بازرسان آژانس جاسوس هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 9 آذر) و در جریان بررسی درخواست 200 نماینده مجلس برای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و در موافقت با دو فوریت این طرح اظهار داشت: نظارت آژانس انرژی اتمی نسبت به فعالیت کشورهای هسته‌ای به چند نوع تقسیم می‌شود که پادمان اولین مرحله آن است.

وی با بیان اینکه نوع نظارت پادمان نسبت به مواد و فعالیت‌های اعلام شده است افزود: کشورهای هسته‌ای فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که اعلام نمی‌کنند، از این رو آژانس انرژی اتمی اقدام به در نظر گرفتن پروتکل الحاقی برای مواد و فعالیت‌های اعلام نشده کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: هر جایی که به آژانس اعلام شود در آن فعالیت هسته‌ای انجام می‌شود، باید در دسترس بازرسان قرار بگیرد؛ آقایان روحانی و ظریف 2 بار مسئول پرونده هسته‌ای کشورمان شدند، از این رو در مرداد سال 82 به دستور افراد یاد شده و با امضای رئیس سازمان انرژی هسته‌ای وقت این دسترسی‌ها به آژانس داده شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در آن زمان 1030 صفحه گزارش به بازرسان داده شد و دسترسی به اماکن نظامی نیز صورت گرفت؛ در واقع براساس پروتکل الحاقی نظارت‌ها هر موقع و هر کجا انجام می‌شود.

نبویان تصریح کرد: طبق اظهارات آقای روحانی در صفحه 211 کتابش عنوان شده بازرسان آژانس جاسوس هستند، از این رو دسترسی‌هایی به مراکزی مانند پارچین، سایت شهید کلاهدوز، لویزان و شیان، شهید کاظمی، مرکز نوین، مرکز صنایع دفاع از جمله مرکز تولید موتور و... داده شد. همچنین دسترسی به متخصصان نیز صورت گرفت.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا قبل از سال 82 هیچ فردی موضوعات یاد شده را نپذیرفت و در سال 92 مجددا این دسترسی‌ها پذیرفته شد که خطر جدی در ابعاد نظامی و هسته‌ای است، لذا اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول