اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست نمایندگان پارلمان عراق برای احضار سفیر امارات

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق از دولت این کشور خواستند تا در اعتراض به ممنوعیت سفر شهروندانی عراقی به امارات، سفیر ابوظبی در بغداد را احضار کند.

درخواست نمایندگان پارلمان عراق برای احضار سفیر امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق امروز (یکشنبه) از دولت مصطفی الکاظمی خواستند تا ضمن احضار سفیر امارات، در اقدامی متقابل ورود شهروندان اماراتی به عراق را ممنوع کند.

به نوشته العربی الجدید، «منصور البعیجی» عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در بیانیه‌ای، اقدام امارات در تعلیق صدور ویزا برای شهروندان عراقی را مصداق اقدام علیه عراق و مردم عراق دانست و آن را بی دلیل و توجیه‌ناپذیر خواند.

او همچنین گفت که دولت عراق نباید دست بسته بماند و باید با این اقدام امارات متقابل به مثل شود. البعیجی بر ضرورت احضار سفیر امارات و اعتراض رسمی به این اقدام تأکید کرد.

امارات علاوه بر سفیر در بغداد، در اربیل نیز سرکنسول دارد و از عراق نیز «صالح الطنیجی» به عنوان کاردار سفارت بغداد در ابوظبی مشغول به فعالیت است.

«کریم علیوی» دیگر نماینده عراق و از رهبران دولت قانون نیز در یک گفت‌و گوی مطبوعاتی، اقدام امارات را نقض حاکمیت عراق و عرف بین‌الملل دانست و از دولت بغداد خواست تا اقدام واقعی در این باره در پیش گیرد. او نیز خواستار احضار سفیر ابوظبی در بغداد شد.

«عامر الفایز» نماینده ائتلاف الفتح نیز گفته است که امارات به بهانه مقابله با شیوع کرونا صدور ویزا برای چند کشور از جمله عراق را ممنوع کرده است. اما این تصمیم کشورهایی را شامل می‌شود که اغلب آن‌ها سازش با رژیم صهیونیستی را رد کرده‌اند.

دو روز پیش نیز یکی از نمایندگان فراکسیون «النهج الوطنی» از دولت المظامی خواست تا با هر کشوری که به مردم عراق بی احترامی می‌کند، مقابله به مثل کرده و به اینگونه اقدامات اعتراض کند.

خبرگزاری رویترز روز پنجم آذر خبر داد که امارات عربی متحده صدور روادید جدید برای شهروندان ۱۳ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران، سوریه، الجزایر، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان، تونس و ترکیه را متوقف کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول