اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دبیر ستاد فناوری نانو: دستگاه غربالگری «راس» به توجه بیشتر وزارت بهداشت نیاز دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:دستگاه تشخیص «راس» قابلیت غربالگری بیماران کرونایی در کمتر از 30 ثانیه را دارد اما نیاز به توجه بیشتر وزارت بهداشت دارد.

دبیر ستاد فناوری نانو: دستگاه غربالگری «راس» به توجه بیشتر وزارت بهداشت نیاز دارد

سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و  پیشرفت خبرگزاری فارس درباره صادرات محصولات نانویی در روزهای کرونایی گفت: از نظر تولید ماسک (N۹۵)  به ظرفیت تولید مازاد بر نیاز کشور رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار ماسک (N۹۵) که با استفاده از نانو الیافت هست وجود دارد ولی به دلیل عدم اجازه صادرات، تولید ماسک با افت مواجه بوده است.

سرکار گفت: با توجه به اینکه زمان حاضر زمان بسیار مناسبی برای صادرات ماسک (N۹۵)  هست و ظرفیت تولید خوبی برای این ماسک در داخل کشو وجود داد، بی‌توجهی وزارت صمت به این موضوع  منجر به فراهم نشدن شرایط صادرات ماسک (N۹۵) با نانو الیاف شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: دستگاه تشخیص «راس» قابلیت غربالگری بیماران کرونایی در کمتر از ۳۰ ثانیه را دارد؛ این دستگاه مبتنی بر یک نانو سنسور ساخته شده است.

وی افزود: این دستگاه در حال حاضر در بازار موجود است و نیاز به توجه بیشتر وزارت بهداشت دارد.

سرکار خاطر نشان کرد: از دستگاه تشخیص راس ۴۰ عدد به بیمارستان‌های کشور فروخته شده و ظرفیت تولید بیشتر آن وجود دارد، اما کندی و کوتاهی وزارت بهداشت منجر به غفلت از این دستگاه شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما با بیماری عدم خودباوری در کشور مواجه هستیم، گفت: اگر این دستگاه در آمریکا و اروپا تولید شده بود، مسئولین حاضر به پرداخت هزینه‌های چند صد میلیون دلاری برای واردات آن بودند و حالا که در داخل موفق به تولید دستگاه غربالگری کارآمد شده‌ایم، شاهد بی‌توجهی به آن هستیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول