اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آخرین وضعیت امداد رسانی به 13 استان برف و بارانی کشور/نجات 1700 هموطن از برف و کولاک

امدادگران هلال احمر طی 4 روز گذشته در 13 استان به 1699 نفر متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کردند.

آخرین وضعیت امداد رسانی به 13 استان برف و بارانی کشور/نجات 1700 هموطن از برف و کولاک

گروه سلامت خبرگزاری فارس: این روزها با سرد شدن هوا، در غالب نقاط کشور جوی زمستانی ایجاد شده و در برخی نقاط شدت بارش‌های برف و باران موجب بروز خسارت‌هایی شده است.

در گزارش زیر، آخرین مجموعه اقدامات امدادی انجام شده توسط امداد گران هلال احمر در استان‌های مختلف کشور از نظرتان می‌گذرد.

* امداد رسانی به 1669 نفر آسیب دیده در برف و کولاک 13 استان کشور

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در 4 روز گذشته 63 تیم علمیاتی در 13 استان به 1699 نفر متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کردند.

 وی با اشاره به عملیات برف و کولاک گفت:13 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران  متاثر از برف و کولاک بوده است.

ولی پور ادامه داد: در 4 روز گذشته به هموطنان در ٣٨ محور کوهستانی  و ٢ منطقه عشایرنشین، امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از برف و کولاک، تاکید کرد:در این مدت با تلاش 63 تیم عملیاتی متشکل از 215 امدادگر و نجاتگر هلال احمر، 70 نفر اضطراری اسکان داده شدند.

ولی پور ادامه داد: در برف کولاک 4 روز گذشته، 239 دستگاه خودرو از برف خارج شد و همچنین 13 بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت:164تخته پتو، 124کیلوگرم نایلون، 69 بسته غذایی ، 150 بسته بیسکویت و 120 بطری آب معدنی بین آسیب دیدگان ناشی از برف و کولاک، توزیع شد.

* امداد رسانی به 354 نفر آسیب دیده در سیل استان بوشهر

غلامرضا حاجیانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در سیل و آب‌گرفتگی که در استان بوشهر اتفاق افتاد، به 354 نفر آسیب دیده با فعالیت 20 تیم عملیاتی، امداد رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ٦ شهرستان بوشهر، دشتی، دشتستان، گناوه، تنگستان و دیلم  متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی ادامه داد: در سیل و آب‌گرفتگی اخیر به ١٢ شهر و روستا، امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتی، تاکید کرد: در این مدت با تلاش 20 تیم عملیاتی متشکل از 71 امدادگر و نجات‌گر هلال احمر، ٨ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

حاجیانی گفت: 3 دستگاه چادر، 110 تخته پتو، 65 تخته موکت، 350کیلوگرم نایلون، 170 قوطی از انواع کنسرو، 290کیلوگرم برنج بین آسیب دیدگان توزیع شد و امداد رسانی هنوز ادامه دارد.

8 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به 1912 نفر و نجات جان 7 نفر

محمد باقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امداد رسانی به یک هزار و 912 نفر در 8 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی 72 ساعت گذشته خبر داد.

وی با اشاره به خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی ٧٢ ساعت گذشته،گفت: ٨ استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین،کهگیلویه و بویراحمد،گلستان و لرستان متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران هلال احمر به ساکنان ٥١ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند، افزود: 75 تیم عملیاتی متشکل از 315 امدادگر و نجاتگر به یک هزار و 912 نفر امداد رسانی کرده و با نجات جان 7 نفر، آنها را به مناطق امن منتقل کردند.

محمدی به اسکان اضطراری263 نفر با برپایی 60 دستگاه چادر اشاره کرد و افزود: 3 نفر هم که در سیل و آبگرفتگی مصدوم شده بودند، از سوی عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته وی،53 واحد مسکونی از آب تخلیه شد و یک هزار و 63 تخته پتو،525 تخته موکت،2 هزار و 752 کیلوگرم نایلون، 323 ست شست و شو،291 بسته غذایی، 2 هزار و 11 قوطی انواع کنسرو،یک هزار و 205 کیلوگرم  برنج،386 کیلوگرم قند و شکر، 170 کیلوگرم حبوبات، 119 کیلوگرم روغن و 147 شعله والوور میان متاثران توزیع شده است.

وی اضافه کرد: عملیات امداد رسانی به سیل زدگان در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

* 11 شهرستان خوزستان متاثر از سیل و آبگرفتگی/برپایی 51 دستگاه چادر برای اسکان اضطراری 255 نفر

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اعلام کرد: 11 شهرستان استان خوزستان متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است و برای اسکان اضطراری 255 نفر 51 دستگاه چادر امدادی برپا شد.

وی با اشاره به خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی استان خوزستان، گفت: ١١ شهرستان آغاجاری، امیدیه، باغ ملک، بندرماهشهر، بهبهان، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، گتوند و هفتگل متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

خدادادی با تاکید بر اینکه 131 نفر در قالب 25 تیم عملیاتی هلال احمر به یک هزار و 212 نفر در 30 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند، افزود:255 نفر با برپایی 51 دستگاه چادر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: 804 تخته پتو، 393 تخته موکت، 2 هزار و 85 کیلوگرم نایلون پوششی، 323 ست شست و شو، 238 بسته غذایی،یک هزار و 492 قوطی کنسرو، 910 کیلوگرم برنج، 304 کیلوگرم قند و شکر،119کیلوگرم روغن و 118 شعله والوور میان متاثران از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان توزیع شد و عملیات امدادرسانی در این استان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول