اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نهضت گازرسانی در خراسان‌جنوبی/ ۴۰۲ روستای مرزی گازرسانی شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۴۰۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۶۹۵ خانوار در شهرستان‌های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

نهضت گازرسانی در خراسان‌جنوبی/ ۴۰۲ روستای مرزی گازرسانی شد

سیدمحمود هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۱ هزار مشترک شهری و ۷۷ هزار مشترک روستایی در خراسان‌جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۹۵۱ روستای استان شامل ۸۴ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، بیان داشت: در حال حاضر از مجموع ۹۵۱ روستای گازدار در سطح استان، تعداد ۷۳۶ روستا طی سه سال اخیر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۴۰۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۶۹۵ خانوار در شهرستان‌های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، تبیین کرد: گازرسانی به ۲۲۲ روستای دیگر نیز با جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار و ۴۱۶  خانوار در این شهرستان‌ها در دست اجرا است.

هاشمی با یادآوری اینکه در هفت سال اخیر ۱۶ شهر و ۷۲۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری این شرکت اتصال ۴۰۰ روستای استان به شبکه سراسری گاز است که در نیمه نخست امسال ۲۰۰ روستا از گاز بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر خراسان‌جنوبی در دست اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: گازرسانی به شهرستان‌های مرزی (نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه) نقش به‌سزایی در کاهش قاچاق سوخت به افغانستان داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنین از اجرای پروژه گازرسانی برای ۴۵۰ واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز گازرسانی به بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

هاشمی از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، عمومی و تجاری استان از ابتدای آذرماه تاکنون نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل خبر داد و افزود: از ابتدای آذر امسال بیش از ۱۷ میلیون و ۵۲۶ هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده که این مقدار در دوره مشابه سال گذشته حدود ۱۵ میلیون و ۱۸۹ هزار مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول