اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مجلس مهمترین رکن مردم‌سالاری دینی و پل ارتباطی مردم با حکومت

امام‌جمعه اردکان با اشاره به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری دینی و نمونه بارز تأثیر مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم‌ترین پل ارتباطی مردم با حکومت است.

مجلس مهمترین رکن مردم‌سالاری دینی و  پل ارتباطی مردم با حکومت

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، اظهار کردت: امام راحل عظیم‌الشأن ما در جمله‌ای می‌فرمایند؛ مجلس در رأس اموری است که در کشور واقع است مجلس خوب همه‌چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه‌چیز را بد می‌کند، همین جمله امام کافی است که بدانیم نقش مجلس در هدایت جامعه چقدر مهم است.

وی بابیان این‌که مجلس و نمایندگانی موفق هستند که خود را وام‌دار هیچ قوم، گروه و جناحی ندانند بلکه خود را وام‌دار نظام، اسلام، امام، شهدا و مردم بدانند، افزود: اگر مجلس و نمایندگان مجلس این‌گونه شدند قطعاً وقت و فکر اصلی مجلس برای خدمت به‌نظام و مردم گذاشته می‌شود.

امام‌جمعه اردکان گفت: شایسته است که نمایندگان محترم مجلس بامطالعه شخصیت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شهید مدرس، او را الگوی خود قرار دهند و در عمل از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار در همه زمینه‌ها تبعیت کنند.

شاکر با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی از نخبگان مردم تشکیل می‌شود، گفت: قوه مقننه و نمایندگان مجلس علاوه بر جایگاه سیاسی خود، از جهت اخلاقی و اجتماعی نیز موردتوجه مردم هستند ازاین‌رو جا دارد که نمایندگان مجلس، سیاست را در جهت اخلاقی آن سوق دهند و از طرح بحث‌هایی که در شأن آن‌ها نیست و گاه در مردم ایجاد تنش و ناآرامی می‌کند، پرهیز کنند.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: از وظایف اصلی نمایندگان تلاش برای تصویب و اصلاح قوانین درست و کارآمد و گره‌گشا در کشور است و ورود مجلس به مسائل اجرایی و حاشیه‌ای این مهم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی بابیان این‌که از شاخصه‌های مهم توسعه اقتصادی، برنامه‌ریزی دقیق است، گفت: تنظیم بودجه نقش اساسی در سالم‌سازی ساختار اقتصادی جامعه ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که یک برنامه‌ریزی سالم می‌تواند وسیله‌ای برای اعمال نظارت دقیق قوه مقننه بر قوه مجریه باشد.

شاکر در پایان با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم و یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب نامیدند، گفت: مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری دینی و جامعه مدنی و نمود عینی تصمیم‌گیری مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم‌ترین پل ارتباطی مردم با حکومت است.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول