اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افزایش عرضه مرغ در بازار البرز/قیمت‌ها تثبیت می‌شود

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان البرز گفت: شهروندان نگران کمبود مرغ نباشند؛ با افزایش جذب سهمیه مرغ استان، توزیع و عرضه این محصول افزایش می‌یابد و قیمت آن به ثبات می‌رسد.

افزایش عرضه مرغ در بازار البرز/قیمت‌ها تثبیت می‌شود

کوروش مرادی، سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به نگرانی مردم از کمبود مرغ و ازدحام در صفوف طولانی، گفت: با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی البرز و افزایش جذب سهمیه مرغ استان، عرضه مرغ با قیمت دولتی در بازار به ویژه میادین میوه و تره بار افزایش و التهاب بازار این محصول با ثبات قیمت مرغ، کاهش می‌یابد.

وی تنوع قیمت مرغ در بازار را به دلیل تفاوت قیمت ارز نهاده‌های دامی عنوان کرد و افزود: با توجه به تفاوت قیمت ارز نهاده‌های دامی، در صورتی که مرغدار نهاده را با ارز آرا دریافت کرده باشد، عرضه مرغ با قیمت پایین تر را متعهد می‌شود و اگر نهاده با قیمت ارز بالاتر به مرغدار داده شده، به تناسب آن مرغ را با قیمت بالاتری عرضه خواهد کرد.

این مسؤول همچنین یادآور شد: به دلیل مشکلات تأمین نهاده‌های دامی، التهاب در بازار مرغ و  وقفه در تولید و عرضه آن را پیش بینی کرده بودیم؛ که طی گزارشات اخیر از جهاد کشاورزی در خصوص افزایش جذب و توزیع مرغ، به زودی التهاب بازار کاهش پیدا می‌کند و مرغ با قیمت  مصوب عرضه خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه نیاز مناطق مختلف از طریق بازرسی و نظارت در عرضه مرغ طی چند روز گذشته، مورد ارزیابی قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به ازدحام و دسترسی بیشتر شهروندان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کنترل راحت‌تر این مراکز، افزایش عرضه در این فروشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به  اینکه  در کل میادین میوه و تره بار استان البرز مرغ عرضه می‌شود، تصریح کرد: افزایش سهمیه سازمان میادین  در حال پیگیری است؛ شهروندان نگران کمبود مرغ نباشند به زودی عرضه این محصول بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول